متا در وبسایت خود خبر از ارائه اشتراک فیس بوک و اینستاگرام برای کاربران اروپایی داد. برای رعایت مقررات در حال تغییر در اروپا، قرار است متا یک گزینه اشتراک جدید در اتحادیه اروپا و سوئیس معرفی کند. از ماه نوامبر متا به کاربران اینستاگرام و فیس بوک این امکان را می دهد که یا به صورت رایگان از این دو شبکه اجتماعی استفاده کنند و تبلیغات ببینند و یا با پرداخت اشتراک بدون دیدن تبلیغات از این سرویس ها استفاده کنند.

افرادی که در این کشورها زندگی می کنند، با پرداخت هزینه اشتراکی می توانند از محصولات متا بدون تبلیغات استفاده کنند. هزینه اشتراک برای کاربران وب 9.99 دلار و برای کاربرانی که از ios و اندروید استفاده می کنند، 12.99 دلار است. اشتراکی که برای نبودن تبلیغات خریداری می کنید، برای تمامی حساب های فیس بوک و اینستاگرامی شما که به مرکز حساب کاربری متصل اند، اعمال می شود. همچنین هزینه‌های اشتراک برای دستگاه‌های iOS و Android شامل هزینه‌هایی است که اپل و گوگل از طریق سیاست‌های خرید مرتبط خود به‌عنوان پیش‌فرض در نظر می‌گیرند.

چرا ینستاگرام و فیس بوک پولی می شوند؟

متا قبلا در مورد اشتراکی شدن اینستاگرام و فیس بوک خبر داده بود؛ متا در این باره گفت: “ما به ایده اینترنت حمایت‌شده توسط تبلیغات اعتقاد داریم که به مردم امکان دسترسی به محصولات و خدمات شخصی‌سازی را بدون توجه به وضعیت اقتصادی آن‌ها می‌دهد. این همچنین به کسب‌وکارهای کوچک امکان می‌دهد تا به مشتریان خود دست یابند، کسب‌وکار خود را گسترش دهند و بازارهای جدیدی ایجاد کنند که رشد اقتصاد اروپا را تحریک می‌کند.”

همچنین متا برای پاسخ دهی به نگرانی های اتحادیه اروپا درباره تمرکز تبلیغاتی متا و روش‌های جمع‌آوری داده، طرح اشتراکی را ارائه داده است.

متا پستی را در وبلاگ منتشر کرد و گفت: ما به هدف این مقررات اروپایی در حال تحول احترام می گذاریم و متعهد به رعایت آن‌ها هستیم.”

تفاوت طرح اشتراکی متا با رایگان چیست؟

همانظور که در بالا هم اشاره کردیم کاربران بین دو طرح رایگان یا اشتراکی مجاز هستند یکی را انتخاب کنند. طرح رایگان بدون تبلیغات است و کاربران می توانند به طور رایگان از خدمات متا استفاده کنند اما باید با جمع آوری داده ها توسط متا برای اهداف تبلیغاتی این شرکت موافقت کنند. با پرداخت هزینه اشتراک تبلیغات برای کاربران حذف می شود.

متا می گوید کاربرانی که از محصولات به طور رایگان استفاده می کنند، به تمامی ابزارها و خدمات دسترسی دارند. اشتراک بدون تبلیغات برای افراد بالای 18 سال قابل دسترسی خواهد بود، و متا همچنان به ارائه تبلیغات مفید به نوجوانان نظارت دارد.

علاوه بر اشتراکی شدن اینستاگرام و فیس بوک، ایلان ماسک هم چند روز پیش، طرح های اشتراکی برای X در نظر گرفت.