ایلان ماسک برای شرکت ایکس، 2 طرح اشتراکی جدید را رونمایی کرد. این 2 طرح شامل طرح پرمیوم پلاس است که با هزینه ماهانه 16 دلار این امکان را به افراد می دهد تا مبلغ بیشتری را بپردازند و در مقابل از امکانات بیشتری بهره مند شوند. علاوه بر طرح پرمیوم، شرکت X، طرح Basic را هم اضافه کرده که هزینه ماهانه آن 3 دلار است که امکانات کمتری را برای کاربران دارد.

انواع طرح های حساب ایکس یا توییتر

در اشتراک پرمیوم پلاس هیچ تبلیغی نخواهید دید و به تمامی ابزارهای لازم برای ایجاد پست ها دسترسی دارید. همچنین الگوریتم های X به شما کمک می کنند که پست های شما بیشتر دیده شود.

اشتراک دیگر آن طرح Basic است که به بخشی از قابلیت های اشتراک پرمیوم معمولی دسترسی دارید اما تفاوت هایی هم وجود دارد. این که تیک آبی ندارید، تبلیغات به شما نمایش داده می شود و به Media Studio دسترسی نخواهید داشت. هزینه ماهانه آن 3 دلار است . همچنین در این طرح پاسخ های کاربران تنها یک افزایش کوچک دریافت می کنند.

طرح پرمیوم استاندارد هم یک هزینه 8 دلاری در ماه دارد.

پیش تر نیز خبر پولی شدن توییتر پخش شده بود:

لیندا یاکارینو، مدیر عامل شرکت ایکس اعلام کرده که یک کاربر معمولی در ایکس بیشتر از 32 دقیقه از وقت خود را در این پلتفرم صرف می کند. همچنین گفت که کاربران در روز بیش از 7.8 میلیارد دقیقه به طور روزانه در ایکس فعالیت می کنند و دلیل آن هم رشد محصولات ویدیویی و اجتماعی ما است. او در پستی نوشته بود: “امروز، کاربر معمولی بیش از 32 دقیقه از روز خود را روی ایکس صرف می‌کند. ما همچنان مشاهده می‌کنیم که تعداد ثبت‌نام‌ها به طور میانگین حدود 1.5 میلیون نفر در روز است.”

لیندا یاکارینو گفت Community Notes بیش از 100 هزار نویسنده در 44 کشور مختلف دارد و این آمار در حال رشد است. بر اساس گفته های یاکارینو، در 3 ماه گذشته بیش از 1700 تبلیغ دهنده به ایکس بازگشتند که شامل کسب و کارهای کوچک تا برندهای بزرگ هستند.

به منظور حفظ کاربران در پلتفرم خود، شرکت ایکس تاکنون بیش از 20 میلیون دلار (بیش از 166 کرور روپیه) به خالقان پرداخت کرده است. همچنین به تازگی، ویژگی تماس صوتی و تصویری به ایکس اضافه شده است.