ایلان ماسک استارتاپ هوش مصنوعی خود به نام X.ai را چند ماه پیش معرفی کرد و یکی از محصولات این شرکت، چت بات هوش مصنوعی گروک است که آن را برای رقابت با چت‌جی‌پی‌تی راه اندازی کرد. همچنین قصد دارد با هوش مصنوعی بارد گوگل و چت‌بات کلود شرکت آنتروپیک هم به رقابت بپردازد. الان ایلان ماسک برای جذب سرمایه درخواست 1 میلیارد دلار داده است.

درخواست ایلان ماسک برای جذب سرمایه 1 میلیارد دلاری

به گفته گزارش، این شرکت توانسته از 4 سرمایه گذار نزدیک به 135 میلیون دلار جذب کند. این جذب سرمایه با فروش اولین سهام در تاریخ 29 نوامبر آغاز شده و شرکت با تشکیل یک توافق قانونی تعهد به خرید سهام باقی‌مانده دارد.

طبق گزارشات، استارتاپ هوش مصنوعی که ماسک در ماه ژوئیه معرفی کرد، به دنبال “فهم واقعیت حقیقت جهان” است. در ماه گذشته X.ai، چت بات گروک را منتشر کرد که به ادعای این شرکت راهنمای مسافران کهکشان” است. گفته می‌شود این چت‌بات با دو ماه آموزش آغاز کرده است و دارای دانش در زمان واقعی از اینترنت است.

X.ai در وبسایت خود نوشته: ” گروک به طور طنزآمیز به سوالات پاسخ می‌دهد و اگر جنبه شوخی ندارید از آن استفاده نکنید.”

این شرکت در ادامه گفت: “همچنین به سوالات تندی پاسخ می‌دهد که توسط بیشتر سیستم‌های هوش مصنوعی دیگر رد می‌شوند.”

سایر فعالیت های ایلان ماسک

طبق گزارش‌های موجود، ایلان ماسک اوایل امسال توانسته هزاران واحد پردازش گرافیکی با توان بالا از شرکت Nvidia تضمین کند که نوعی تراشه برای ساخت یک مدل زبان بزرگ است.

X.ai تنها یکی از شرکت های ایلان ماسک است و او مالک شبکه اجتماعی  X، همان توییتر سابق، مدیرعامل شرکت‌های Tesla و SpaceX است. او همچنین توسعه‌دهنده تونل زیرزمینی شرکت Boring Company و موسس استارتاپ فناوری مغز Neuralink است.

X.ai در وبسایت خود اعلام کرد: ” ما یک شرکت مستقل از X Corp هستیم، اما با X (توییتر)، تسلا و شرکت‌های دیگر به نزدیکی کار خواهیم کرد تا به سوی تحقق ماموریت خود حرکت کنیم”

طبق پروفایل لینکدین کارمندان X.ai، آن ها فارغ‌التحصیلان از DeepMind، OpenAI، Google Research، Microsoft Research، Twitter و Tesla هستند. آن‌ها در پروژه‌هایی از جمله AlphaCode از DeepMind و چت‌بات‌های GPT-3.5 و GPT-4 از OpenAI کار کرده‌اند.