حدود یکسالی است که ایلان ماسک توییتر خریده است. ایلان ماسک می‌خواهد توییتر را به یک برنامه کامل تبدیل کند. برنامه ایکس یا همان توییتر سابق در حال تبدیل شدن به یک برنامه یکپارچه است و ایلان ماسک به کارمندان خود گفته که قرار است جایگزین تمامی برنامه ها شود. ایلان ماسک در نظر دارد که ایکس را به یک پلتفرمی تبدیل کند که توانایی رقابت با یوتیوب، لینکدین، فیس تایم، برنامه‌های دوستیابی و حتی صنعت بانکداری را داشته باشد.

ایلان ماسک در یک جلسه داخلی  در تاریخ 26 اکتبر اعلام کرد: ” ما داریم شرکت را به سرعت از آنچه که بود، به یک برنامه کامل تبدیل می‌کنیم”.

جلسه داخلی ماسک همراه با مدیرعامل شرکت X، لیندا یاکارینو، به مناسبت سالگرد خرید رسمی توییتر توسط ماسک برگزار شد.

ماسک همچنان بر روی تیم‌های محصول و مهندسی X نظارت داد. در جلسه ای که برگزار شد قرار بود به سوالات کارمندان پاسخ داده شود. اما ایلان ماسک به جای پاسخ دادن به سوالات، از این فرصت استفاده کرد تا به بررسی موضوعات مختلف مانند نحوه ارتقاء دادن اخبار بد در جلسات یا وضعیت رسانه‌ها بپردازد.

ماسک توییتر را با مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرد. تبدیل توییتر به X فرآیند پراختلالی بود. ماسک از اشتراک پرمیوم X نتواند مخاطب زیادی جذب کند و کسب و کار او هنوز به سود آوری نرسیده و البته ارزش شرکت هم کاهش پیدا کرده است.

تبدیل توییتر به X تاکنون فرآیندی پر از اختلال بوده است. بیشتر بزرگترین تبلیغ‌کنندگان شرکت به دلیل تعهدات و اقدامات ماسک در سال گذشته از شرکت فرار کرده‌اند؛ اشتراک X Premium او نتوانسته جذب مخاطبان زیادی شود؛ کسب و کار هنوز سودآور نیست؛ و ارزش شرکت کاهش می‌یابد. البته مدیرعامل شرکت X در دفاع از ایلان ماسک گفته که در سال 2024 پلتفرم X به سودآوری خواهد رسید.

اما ایلان ماسک در تماس هفته گذشته به تجدید امید پرداخت و در یک نقطه اظهار داشت: “من فکر می‌کنم این از نظر نرخ نوآوری، شاید سریعترین نرخ نوآوری باشد که برای هر شرکت اینترنتی اتفاق افتاده است.”