ایلان ماسک، مالک ایکس، گفته بلاک به عنوان یک ویژگی از ایکس حذف می‌شود.

ایلان ماسک در یک اقدام جنجالی تصمیم دارد قابلیت بلاک را  از ایکس حذف کند. در تمامی پلتفرم‌ها قابلیت بلاک کردن به عنوان یک ویژگی امنیتی جا افتاده است و الان قرار است از توییتر سابق یا همان ایکس حذف شود.

ماسک در مورد دلیل حذف شدن قابلیت بلاک چیزی نگفته و معلوم نیست این قابلیت چه زمانی در ایکس اعمال شود. به عقیده او، قابلیت بلاک منطقی نیست و بهتر است کاربران از میوت به جای بلاک کردن استفاده کنند. قابلیت میوت کردن همچنان پابرجا است و فعال کردن آن، کاربر را از دیدن حساب‌های مشخص شده باز می‌دارد. زمانی که میوت فعال شود کامنت کاربر مدنظر در نوتیفیکیشن ظاهر نمی‌شود. البته همچنان در بخش DM( پیام‌های خصوصی) قابلیت بلاک فعال است.

مخالفت با حذف قابلیت بلاک از ایکس

در کل اقدامات ایلان ماسک از دید منتقدان رویکردی غیرمسئولانه دارد. محققان از زمان تصدی این پلتفرم متوجه افزایش سخنان تنفرآمیز در این پلتفرم شده‌اند و برخی از دولت‌ها این شرکت را متهم کرده‌اند که به اندازه کافی برای تعدیل محتوای آن اقدام نمی‌کند.

طبق قوانینی که در اپ استور و گوگل پلی وجود دارد، پلتفرم‌های اجتماعی باید یک سیستم درون برنامه ای برای مسدود کردن محتوا و کاربران تولید شده توسط کاربر ارائه دهند. در این صورت حذف این قابلیت از ایکس ممکن است مساوی باشد با حذف این شبکه اجتماعی از اپ استور و گوگل پلی.