Grok هوش مصنوعی جدید ایلان ماسک محصول شرکت xAI در مارس 2023 تاسیس شده بود و در نوامبر به جوامع عمومی معرفی شد. یکی از اهداف ایلان ماسک از راه اندازی این هوش مصنوعی این بوده که گروک را به “خنده دار ترین” چت بات هوش مصنوعی تبدیل کند. ایلان ماسک نسبت به سایر چت ربات های هوش مصنوعی انتقاد کرده بود و آن را به خاطر زیاده روی در مورد مسائل اجتماعی مورد انتقاد قرار داد. همچنین گفته هر سوالی که این چت بات ها نمی تواند پاسخ دهد، گروک به آن ها پاسخ خواهد داد.

توضیحات ایلان ماسک در مورد Grok

ایلان ماسک در یک گفتگو با اسپیسز با سرمایه‌گذار کاتی وود در یکی از فضاهای ایکس روز چهارشنبه درباره آینده صحبت کرد و به دیدگاه خود درباره گروک که به تازگی راه‌اندازی شده بود، پرداخت.

ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی گروک گفته، این هوش مصنوعی خیلی شوخ طبع است و یکی از اهداف ما برای گروک تبدیل کردن آن به یک هوش مصنوعی خنده دار است. همچنین در ادامه گفت: منظورم این است اگر از Grok بخواهید یک توهین خلاقانه داشته باشد، واقعا خوب انجام می دهد.

ایلان ماسک این هوش مصنوعی را برای کاربران اکانت ایکس پرمیوم پلاس منتشر کرده است. این هوش مصنوعی در دو حالت “فان” و ” معمولی” قابل تنظیم است و به اطلاعات به روز دسترسی دارد.

یکی از کارمندان ایکس نمونه‌ای از یک پاسخ شوخی را منتشر کرد که در آن او پرسید: “زمان مناسب برای گوش دادن به موسیقی کریسمس کیست؟”

گروک با این جواب جالب پاسخ داد: “هر زمان که خودت می‌خواهی،” و افرادی که شکایت می‌کنند باید “یک میخ شکری را در داخل مشکلات خود فرو برند و به کار خود ادامه دهند.”