ایلان ماسک اغلب اوقات چت بات OpenAI را به “بیش از حد ووک بودن” متهم کرده است و هرگز دست از انتقاد از chatgpt برنمی‌دارد. بنابراین وقتی چت بات خود ماسک، یعنی GrokAI، وارد مارکت شد، مقایسه‌ها شروع شد.

ایلان ماسک قول می‌دهد که مزخرفات woke در گراک تصفیه ‌شود

یکی از کابران توییتر (که اکنون X نامیده می‌شود) در این پلت‌فرم گروک و چت جی‌پی‌تی را با هم مقایسه کرده و گفت «حالا داریم می‌بینیم که گراک هم به همان اندازه به ووکیسم آلوده شده». ایلان ماسک در پاسخ به این کاربر گفت دلیلش اینترنتی است که آن‌ها از آن برای گروک استفاده کرده‌اند و قول می‌دهد که با گذشت زمان بهتر شود.

این مدیر میلیاردر همچنین اضافه کرد که در حال حاضر، Grok AI  هنوز در مراحل اولیه است. او نوشت: «متاسفانه کل اینترنت پر از یاوه‌های ووکیسم است و هوش مصنوعی من هم توسط همین اینترنت برنامه ریزی شده، اما به زودی اصلاح می شود. نگران نباشید چراکه گراک هنوز در مرحله بتا قرار دارد.»

دسترسی به گراک چگونه است؟

هوش مصنوعی Grok که اخیرا راه اندازی شده و برای مشترکین ایکس پرمیوم در دسترس است. اوایل همین ماه (ماه دسامبر) ایلان ماسک اعلام کرده بود که این هوش مصنوعی با به‌روزرسانی اپلیکیشن ایکس در دسترس کاربران قرار گرفته است و کاربران می‌توانند از آن لذت ببرند! (اشاره به فان بودن آن!)

ماسک همچنین پستی را در X به اشتراک گذاشت که در آن اظهار داشت دسترسی به Grok AI برای کاربران ایالات متحده و هند که اکانت توییتر پرمیوم پلاس خریدند، فعال شده و این روند تا چند روز آینده تکمیل خواهد شد.

تمایزات قابل توجه Grok نسبت به رقیبان

هوش مصنوعی Grok  اخیرا به عنوان یک چت بات که سوالات کاربران را با شوخ طبعی و حتی کمی تندی پاسخ می‌دهد معرفی شده است! تیم XAI در توییتی نوشت که کسانی که حس شوخ طبعی ندارند از GrokAI استفاده نکنند! در این توییت همچنین آمده بود که هوش مصنوعی گروک تقریبا به هر سوالی پاسخ می‌دهد و دانش خود را در لحظه به روز رسانی می‌کند. این می‌تواند به این معنی باشد که سیستم هوش مصنوعی دانش خود را از پست‌های توییتر کاربران در دسترس عموم می‌گیرد.

این محصول هنوز در مرحله بتا است و فقط 2 ماه است که مورد آموزش قرار داده شده است. تیم xAI اضافه کرد که با کمک کاربران این چت بات هر هفته به سرعت بهتر خواهد شد.