بینگ یک هوش مصنوعی است که مایکروسافت آن را برای رقابت با ChatGPT  معرفی کرد و چند وقت اخیر نام آن را به Copilot تغییر داد. کوپایلوت همان هوش مصنوعی است که مایکروسافت آن را در بینگ، Microsoft Edge و ویندوز 11 معرفی کرده بود.

طبق گفته میخائیل پاراخین، مدیرعامل بخش تبلیغات و خدمات وب مایکروسافت،  کوپایلوت در مرورگر اج می‌تواند محتواهای ویدیویی را پردازش و یا آن‌ها را خلاصه کند. تصور کنید به جای اینکه یک ویدیوی طولانی یوتیوب را از اول تا آخر ببینید، می‌توانید خلاصه ویدیوها را مرور کنید، به لحظات مهم بروید و درک عمیقی از تماشای هر ویدیو داشته باشید.

ویژگی جدید هوش مصنوعی کوپایلوت

به این صورت که این ویژگی می‌تواند خلاصه ای از ویدیو را در کنار ویدیوی پخش یوتیوب نمایش دهد. خلاصه ای که از ویدیو ارائه می شود یکسری نکات کلیدی در مورد ویدیو ارائه می دهد و کاربران می‌توانند کانسپت ویدیو را به خوبی متوجه شوند.

لازم به ذکر است مایکروسافت این به روزرسانی را برای همه کاربران فعال نکرده و در آینده نزدیک برای همه فعال خواهد شد. همچنین مایکروسافت قصد دارد این قابلیت را به دستگاه های تلفن همراه هم اضافه کند.

هدف مایکروسافت از ارائه ویژگی جدید

قابلیت جدید مرورگر اج، شبیه به افزونه های بارد گوگل برای یوتیوب است و وجود چنین قابلیتی موجب صرفه جویی در زمان  کاربران می شود؛ چرا که با استفاده از آن می‌توانند به جای مشاهده کامل ویدیو، به راحتی خلاصه ویدیو را ببینند. قابلیت جدید مایکروسافت به بهبود نحوه تعامل کاربران با محتواهای ویدیویی کمک می کند.