دنیای رمزارزها و خرید و فروش از طریق واحد‌های پولی مجازی از عجیب‌ترین دستاورد‌های چند سال اخیر تکنولوژی هستند. در بستر همین ارز‌های مجازی، یا بلاکچین‌ها شما می‌توانید به فروش NFT بپردازید و از آنجا که ان اف تی‌ها قابل تبدیل به ارزهای بین‌المللی هستند شما می‌توانید به کسب درآمد دلاری با NFT بپردازید اما کار با ان اف تی چه مزایایی دارد و چرا استفاده از NFT محبوب کاربران ایرانی است.

عناوین مقاله

NFT چیست؟

NFT مخفف واژه Non Fungible Tokens است که به معنای توکن‌های غیر قابل تعویض می‌باشد. در واقع این‌ها توکن‌هایی بودند که نمی‌توان آن‌ها را با هم جابجا کرد ویعنی نمی‌توان یک NFT را با NFT دیگر تعویض کرد. هدف از تشکیل NFT حمایت از تولید محتوای دیجیتال است. ان اف تی‌ها از دو منظر از محتوای دیجیتال حمایت می‌کنند، اول آنکه مالکیت معنوی سازنده NFT را تا سال‌های سال محفوظ نگه می‌دارند.

دوم آنکه به دلیل امکان کسب درآمد دلاری با NFT انگیزه افراد برای تولید محتوای خلاقانه دیجیتال افزایش پیدا می‌کند. از آنجا که پشتوانه NFT ارز دیجیتال است و ارز دیجیتال بر مبنای واحدهای پولی معتبر ارزیابی می‌شود.  اگر شما به کار با NFT بپردازید، دیگر می‌توانید آن‌ها را با ارزهای دیجیتال نقد کنید و پس از نقد کردن با ارزهای دیجیتال آن را به ارزهایی مثل دلار و یورو تبدیل کنید.

انواع راه‌های کسب درآمد دلاری با NFT

کسب درامد دلاری از NFT

کسب درامد دلاری از NFT

رایج‌ترین حوزه فعالیت NFT در ساخت آثار هنری است. برای استفاده از محصول به عنوان یک اثر هنری شما راه‌های متعددی پیش رو دارید. ساده‌ترین آنها ساخت NFT گیف و jpeg است. در ادامه با نه مدل از محصولات دیجیتالی که با آن می‌توانیم به کسب درآمد دلاری با NFT بپردازیم، آشنا می‌شویم.

PFP ها و آواتارها

برخی از تصاویر برای آپلود شدن در صفحه پروفایل شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند. تعداد زیادی از NFT ها به عنوان PFP و آواتار به کار می‌روند. شاید تعجب کنید که قیمت برخی از NFT هایی که به عنوان PFP و آواتار به کار می‌روند به میلیون‌ها دلار می‌رسد. رقابت در تولید آواتار برای کسب درآمد دلاری با NFT بسیار داغ است. برخی از سلبریتی‌های سرشناس از این NFT ها به عنوان تصویر پروفایل خود استفاده کرده‌اند.

کارهای هنری one of one

این گونه از NFT ‌ها زمانی  شکل می‌گیرند که یک سازنده NFT تصاویر به دست آمده از پروسه ساخت تصویرش را کنار یکدیگر قرار دهد. در واقع به معنای این است که نسخه‌های مختلفی از یک تصویر به فروش برسند.

آثار هنری ساخته شده توسط کامپیوتر

این دسته از NFT ها به وسیله الگوریتم‌های کامپیوتری، هوش مصنوعی و ربات‌های فیزیکی ساخته می‌شود. شما می‌توانید با ساخت عکس با هوش مصنوعی به کسب درآمد دلاری با NFT بپردازید. خرید اکانت chatgpt کار شما را در این زمینه بسیار راحت خواهد کرد.

مجموعه ‌های کارتی

آیا کارت‌های ورزشی را در قدیم به یاد دارید، گروهی این کارت‌ها را جمع می‌کردند، و تبدیل به کلکسیونر این کارت‌ها می‌شدند. بازار NFT وارد این محصولات هم شده‌ است. افرادی هم هستند که این کارت‎ها را جمع آوری می‌کنند.

عکس‌های عکاسان به عنوان NFT

جدیدا برخی از عکاسان عکس‌های گرفته شده توسط خودشان را به عنوان NFT به فروش می‌رسانند، پس عکاسی هم به زمینه‌هایی که می‌تواند به کسب درآمد دلاری با NFT کمک کند، اضافه می‌شود.

موسیقی به عنوان NFT

تا حالا از هر مدلی که صحبت کردیم به نوعی با گرافیک سر و کار داشت. اما مدل بعدی که در مورد آن صحبت می‌کنیم، مستقل از محتوای گرافیکی است. ما با محتوای موسیقایی هم می‌توانیم در بازار NFT وارد شویم. موسیقی‌ها به شکل، آهنگ، موزیک ویدئو یا حتی آواز قابل فروش به عنوان NFT هستند. اگر می‌خواهید وارد بازار NFT موسیقی شوید، و دانش تولید موسیقی ندارید هم راهی برای کسب درآمد دلاری با NFT دارید. و برای این کار می‌توانید روی ساخت موزیک با openai حساب کنید. برای مشارکت در بازار NFT موسیقی می‌توانید از پلتفرم‌هایی نظیر sound ، one of استفاده نمایید.

بازی‌های کریپتویی

اسم بازی‌های play to earn به گوشتان خورده است؟ یعنی بازی کن و پول در آر. در این بازی‌ها کاربران می‌توانند asset های این بازی‌ها را مثل اسلحه‌ها، لباس‌ها و … را به فروش برسانند و به داد و ستد و درآمدزایی با آن‌ها بپردازند. البته بسیاری از افراد از انجام این بازی‌ها تجربه خوبی ندارند و متضرر شدند.

NFT عضویت در سایت‌ها

گروهی از NFT ها هستند، که حاوی توکنی هستند که از طریق آن توکن می‌توان به چند سرویس و حساب کاربری وارد شد. بر اساس نوع توکن قیمت NFT تعیین می‌گردد. آیا می‌دانستید درآمد دلاری با NFT از طریق توکن ورود به سرویس‌ها هم انجام پذیر است؟

دامنه‌ی سایت‌ها

نام سایت‌ها از طریق کیف پول ارز دیجیتال قابل خرید و فروش است و برخی از نام‌های دامنه‌ها پیشتر به فروش رسیده است. می‌توان به داد و ستد نام‌های سایت‌ها در بستر NFT پرداخت.

برای درآمد دلاری با NFT چه کار باید کرد؟

کسب درامد دلاری از NFT

کسب درامد دلاری از NFT

کسب درآمد دلاری با NFT  بسیار ساده است. در قدم اول ابتدا باید یک پلتفرم فروش NFT پیدا کنید، امروزه پلتفرم‌های زیادی به فروش NFT می‌پردازند که می‌توانید در اینترنت آنها را پیدا کنید. باید پلتفرمی که انتخاب می‌کنید مربوط به حوزه کاری مورد نظرتان باشد(مثلا پلتفرم ویژه موسیقی، پلتفرم ویژه داستان و …) پس از ورود و ثبت نام در اینها باید دو مرحله کار را انجام دهید.

ابتدا با کلیک بر روی دکمه Create یا دکمه‌های مشابه اثر خود را به NFT تبدیل کنید. و در مرحله بعد حساب کاربری خود را به wallet متصل نمایید. تا در صورت فروش محصول هزینه‌ی آن به والت شما اضافه شود. به همین سادگی می‌توانید محصول خود را برای فروش آماده کنید. حالا بسته به کیفیت شما، خلاقیت محصولتان، نیاز کاربران به کالای شما و کمی چاشنی شانس می‌توانید منتظر فروش محصول خود و در آمد ارزی دیجیتال بمانید. سپس می‌توانید ارز دیجیتال را به یک ارز معتبر جهانی تبدیل کنید.

جمع بندی

درآمد دلاری با NFT به تخصص و خلاقیت نیاز دارد، ثبت نام آن خیلی سخت نیست. حالا شما با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید در صورت نداشتن تخصص هم فقط با استفاده از خلاقیت خود محتوای دیجیتالی تولید کنید که این محتوای دیجیتال در مالکیت معنوی شما خواهد بود، اما افرادی با توجه به نیازی که دارند می‌توانند مالکیت مادی آن را برای خودشان در نظر بگیرند. درآمدی که از این محصولات به دست می‌آید درآمد دلاری خواهد بود.