یک مادر که نگران سلامتی پسر 4 ساله خود بود، برای حل مشکل او ازچت جی‌پی‌تی کمک گرفت. رشد الکس متوقف شده بود و دندان درد شدیدی را هم تجربه می‌کرد. مادر وی می‌گوید برای تسکین درد هر روز یک داروی مسکن به نام موترین به او داده می‌شد.

با شروع کرونا، خانواده با مشکلات جدیدی روبرو شدند. مثلا جویدن اشیا و سایر رفتارهای غیر معمولی نمونه‌ای از این مشکلات بود. خانواده فکر می‌کردند که دندان کودک دچار پوسیدگی شده و از این رو به یک دندانپزشک مراجعه کردند اما هیچ مشکلی در دندان او پیدا نشد و سپس آن‌ها به یک متخصص ارتودنسی فرستاده شدند.

متخصص ارتودنسی متوجه کام کوچک الکس شد و تصور می‌کرد همین موضوع باعث ناراحتی این کودک شده است. از این یک وسیله برای عریض کردن کام الکس به او داد و این مشکل برای مدت کوتاهی حل شد اما بعد از مدتی متوجه شدند که الکس رشد نمی‌کند و سردرد و خستگی او نیز ادامه داشت.

خانواده الکس برای درمان فرزندشان تلاش زیادی کردند، پزشکان زیادی دیدند و با 17 پزشک مشورت کردند اما در نهایت بیماری او تشخیص داده نشد.

مادر الکس تصمیم گرفت برای حل مشکل و دریافت کمک به ChatGPT مراجعه کند و این کار او اتفاق بزرگی را رقم زد. او بادقت علائم پسرش را وارد کرد و در کمال تعجب چت جی پی تی موفق به تشخیص احتمالی بیماری شد.

این هوش مصنوعی توانست سندرم طناب نخاعی را تشخیص دهد که یک بیماری عصبی نادر است و باعث محدودیت حرکت و کشیدگی غیر طبیعی اعضای بدن می‌شود. تشخیص این بیماری باعث شد تا مادر الکس به یک گروه فیس‌بوکی متصل شود که تجربیات خود را در مورد مراقبت از کودکان مبتلا به این بیماری به اشتراک می‌گذارند.

او در نهایت با کمک جراح مغز و اعصاب تشخیص تایید شده را دریافت کرد و جراحی موفقیت‌آمیزی برای رسیدگی به این بیماری انجام داد. این بیماری، اگرچه نادر است، تأثیر قابل توجهی بر رفاه فرد مبتلا دارد.