تردز یکی از پیامرسان های شرکت متا است که در اوایل معرفی و انتشار، کاربران زیادی را به خود جذب کرد. تردز با هدف رقابت با توییتر به میدان آمد؛ اما رفته رفته از تعداد کاربران آن کم شد. طوری که کاربران تصمیم به حذف حساب کاربری خود گرفتند، اما حذف حساب کاربری تردز جدا از اینستاگرام ممکن نبود.

متا اعلام کرده که در حال کار روی قابلیت حذف دائمی حساب تردز است بدون این که نیاز باشد حساب اینستاگرام حذف شود.

مدیر ارشد حریم خصوصی محصولات متا به نام میشل پروتی، این خبر را اعلام کرد. میشل همچنین گفت که متا قصد دارد این ویژگی را تا ماه دسامبر در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

حذف حساب تردز به صورت جداگانه بدون حذف اکانت اصلی اینستاگرام از نظر فنی ممکن نبود و این یک موضوع چالش برانگیز برای متا بود. اما برای رفاه حال کاربران امکان غیر فعال کردن حساب امکان پذیر شد. بنابراین، با اعمال اقداماتی مانند غیرفعال‌سازی حساب کاربری برای مخفی‌کردن تمام محتوا، تنظیم حساب به حالت خصوصی یا حذف تردهای جداگانه، ما به دقت از اطمینان حاصل شده‌ایم که کاربر همچنان به حقوق حذف کامل حساب کاربری خود دسترسی دارد و می‌تواند از آن حق استفاده کند.

همچنین متا در حال بررسی ویژگی دیگری است و می خواهد ویژگی Fediverse را به سرویس خود اضافه کند. به کمک این ویژگی کاربران اجازه دارند محتوای خود را در پلتفرم های غیرمتمرکز مانند Mastodon منتشر کنند.

دیلیت اکانت تردز جداگانه

هفته پیش هم در شبکه اجتماعی ایکس، رقیب تردز، تصاویری منتشر کرده که خبر حذف اکانت تردز را تایید میکند. بر طبق این اطلاعات، متا بعد از 30 روز از حذف حساب کاربران، حساب برای همیشه حذف خواهد شد. لازم به ذکر است که برای ایجاد اکانت جدید تردز با حساب اینستاگرام باید 120 روز صبر کنید.