در دنیای ارزهای دیجیتال و بازی های آنلاین، نات کوین تلگرام اخیرا همه توجهات را به خود جلب کرده! این پست نامبرلند به جنبه های مختلف رمز ارز یا بازی Notcoin می‌پردازد و همه اطلاعات مربوط به نات کوین که نیاز دارید بدانید را به شما می گوید.

نات کوین چیست؟ یک بازی یا یک ارز دیجیتال؟

نات کوین خودش را در وبسایت رسمی‌اش اینطور معرفی کرده:‌ یک کوین سرگرمی جدید روی تلگرام که آدم‌ها می توانند با ضربه زدن،‌ سکه به‌دست آورند!

Notcoin یک ارز دیجیتال واقعی،‌ به آن معنا که می‌شناسیم، نیست. در حال حاضر نات کوین بیشتر شبیه یک بازی و سرگرمی است تا یک ارز دیجیتال. با اینکه مدام صحبت هایی در مورد اینکه به زودی ارزش پیدا می کند یا وارد صرافی‌ها می شود و… می‌شنویم اما فعلا که در حد صحبت باقی مانده و خبری نیست!

تاریخچه Notcoin چیست؟ از کجا آمده و چرا اینقدر سریع رشد کرده؟

نات‌کوین به طرز عجیبی خیلی سریع رشد کرد و سر زبان‌ها افتاد،‌ طوری که ۴ میلیون کاربر را فقط در یک هفته به دست آورد و همین الان ۲۰ میلیون کاربر دارد. همین باعث شد همه فکر کنند قرار است پول و ثروتی از آن به دست آید. جالب است بدانید سرعت رشد نات کوین از چت جی پی تی هم بیشتر بوده!

اپلیکیشن تلگرام، که تقریباً 800 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، در سال 2018 کار بر روی بلاک چین TON را آغاز کرد، اما در سال 2020 این پروژه به دلیل مشکلات قانونی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده کنار گذاشته شد.

حالا تقریبا دو ماهی است که NOT coin راه اندازی شده و تیم Open Builders به عنوان توسعه دهندگان این میم کوین معرفی شده اند و اطلاعات بیشتری هم در دسترس نیست. نکته جالب درباره نات کوین اینکه وایت پیپر (معرفی نامه) آن از ۹ صفحه سفید خالی تشکیل شده که ملاک خوبی برای شوخی بودن آن است.

بیت کوین چیست

آیا نات کوین یک میم کوین است؟

با ضربه زدن روی ربات نات کوین می‌توانید سکه به دست آورید یا به قول خود این ربات “سکه استخراج کنید”. اما کلمه استخراج اینجا از نظر فنی اشتباه است. نات کوین بیشتر شبیه یک بازی تعاملی و میم کوین است تا یک ارز دیجیتال واقعی. اما میم کوین چیست؟

Notcoin یک میم کوین است و یک بازی برای سرگرمی و شوخی! میم کوین‌ها بر اساس یک میم (meme) بامزه و جالب که در فضای اینترنت ترند شده به وجود آمده‌اند.

آیا نات کوین در آینده باارزش می شود؟

آیا ممکن است نات کوین در آینده باارزش شود،‌ مثل اتفاقی که برای دیگر ارزهای دیجیتال افتاد؟‌ هیچ چیزی معلوم نیست! حرف و حدیث‌ها در این باره زیاد است. از یک سو، صحبت هایی درباره تبدیل Notcoin به یک ارز دیجیتال واقعی وجود دارد، در عین حال از سوی دیگر، از نات‌کوین به عنوان یک دارایی مجازی درون بازی یاد می شود که فاقد عملکردهای یک ارز دیجیتال واقعی است.

اما از آنجا که دسترسی به آن رایگان و ساده است و کاربران خیلی زیادی دارد که در حال جمع کردن سکه هستند،‌ احتمال اینکه یک روزی واقعا تبدیل به یک ارز ارزشمند شود بسیار کم است.

هرچند امروز در تاریخ ۲۹ اردی‌بهشت می‌بینیم که نات کوین در صرافی‌های رمزارز لیست شد و قیمت گذاری هم شد! البته قیمت نات کوین در حال حاضر بالا نیست اما برخی تحلیل گران معتقدند که احتمالا در آینده باارزش می‌شود.

چگونه نات‌کوین بسازیم؟

نحوه ساخت نات‌کوین ساده است و احتیاجی به ثبت نام در جایی یا تهیه کیف پول دیجیتالی ندارید،‌ فقط به اکانت تلگرام (آن هم اکانت ساده) نیاز دارید و باید وارد ربات نات کوین شوید. به این آدرس بروید notcoin_bot@ و پس از عضویت در ربات،‌ بازی را شروع کنید و با ضربه زدن روی صفحه،‌ نات کوین به دست آورید، همین!‌

چطور Notcoin بیشتر بگیریم؟

برای دریافت سکه های بیشتر لازم نیست وقتتان را بگذارید و مدام ضربه بزنید! بلکه راه‌هایی هم برای افزایش سکه‌ها با زحمت کمتر وجود دارد. مثلا می توانید دوستانتان را دعوت کنید و تعدادی Notcoin هدیه بگیرید.

یک)از بوست استفاده کنید:‌ از حالت توربو و فول انرژی استفاده کنید و ارزش تپ کردن‌تان را بیشتر کنید (مثلا ۱۰۰ سکه بدهید ولی هر بار تپ کردن،۲ سکه به شما اضافه کند)

دو)‌ از بات، نات کوین بخرید:‌ بات هایی وجود دارد که برای شما در هر ساعت تعدادی Notcoin حساب می کند اما باید این بات را با سکه های خودتان بخرید!

سه)‌ ارتقا لیگ به سیلور یا گولد:‌ از طریق دریافت سکه های بیشتر خود به خود لیگ شما هم ارتقا پیدا می‌کند و پاداش می‌گیرید،‌ اگر دوستانتان که با لینک شما وارد این بازی شده‌اند ارتقا بگیرند، شما هم پاداش می‌گیرید.

چهار)‌ عضو یه اسکواد بشوید:‌ عضو هر اسکوادی شوید پاداش می گیرید! اسکوادهای نات کوین همان کانال و گروه های معمولی تلگرامی هستند که با عضویت در آن‌‌ها می توانید تعدادی سکه پاداش بگیرید.

پنج) برنامه اتو کلیکر:‌ می توانید از گوگل پلی یک سری برنامه های اتو کلیکر دانلود و نصب کنید و زمانبندی کنید که مثلا در هر ثانیه ۱۰ تا برایتان تپ بزند. این برنامه‌‌ها برای اندروید رایگان در دسترس هستند ولی نسخه iOS پولی است. در مورد این برنامه‌ها بدانید که ممکن است ربات Notcoin اکانت شما را ربات تشخیص دهد و شما را مجازات کنند.

شش)انجام وظیفه یا تسک:‌ عضو یک کانال شوید،‌ و وظایف محوله را انجام دهید و پاداش بگیرید.

هفت)‌ رفرال بگیرید:‌ لینک عضویت نات کوین را به دوستانتان بدهید هر دو طرف ۲۵۰۰۰ سکه هدیه بگیرید. اگر هم تمایل به دریافت ۵۰۰۰۰ سکه هدیه دارید، خرید تلگرام پرمیوم شما را به هدف‌تان می‌رساند.

استخراج نات کوین

شما با انجام بازی و کلیک کردن روی صفحه نمایش می توانید نات کوین استخراج کنید (ماین کنید)، اما این توکن هنوز ضرب نشده است و هیچ گزینه ای برای خرید و فروش آن وجود ندارد. بنابراین همان‌طور که گفتیم از نظر تکنیکالی عبارت «استخراج» برای نات کوین اشتباه است. در مورد احتمال اینکه واقعا روی بلاک چین TON عرضه شود هم هیچکس چیزی نمی‌داند.

شما برای افزایش نات کوین هایتان می توانید از یک سری راهکارها مثل استفاده از ربات Tap bot استفاده کنید و سکه های بیشتری به دست آورید؛ اما فعلا فقط این سکه‌‌ها را پیش خود جمع کنید تا بعدا ببینیم چی می شود.

آیا خرید و فروش Notcoin معتبر است؟

فعلا نظرات مختلفی درباره اعتبار نات کوین وجود دارد و کسی درباره آینده هم نمی تواند با اطمینان صحبت کند ولی چیزی که مشخص است این است که نات کوین در حال حاضر هیچ ارزشی ندارد. برای بازی کردن در بات notcoin هیچ هزینه‌ای لازم نیست بپردازید، و بازی جالب و سرگرم کننده ای هم دارد؛ بنابراین بازی کردنش ضرری ندارد و شاید شما را هم کمی خوشحال کند. پس اشکالی ندارد که با آن بازی کنید.

اما در عین حال توصیه کلی این است که به هیچ وجه پولی برای عضویت یا دریافت سکه بیشتر جایی پرداخت نکنید چراکه قابلیت خرید و فروش ندارد و این معامله ها کلاهبرداری است.

سوالات متداول

قیمت نات کوین چقدر است؟

نات کوین قیمتی ندارد و یک دارایی درون بازی است و بس.

نات کوین را از کجا دانلود کنیم؟

قابلیت دانلود ندارد. برای دسترسی به نات کوین و افزایش سکه هایتان باید روی لینک ربات نات کوین بزنید و با ضربه زدن روی صفحه،‌ سکه به دست بیارید.

آیا نات کوین یک ارز دیجیتال است؟

خیر نات کوین یک بازی ضربه زدنی (کلیکر) است و هنوز هیچ توکنی مینت نشده است.

آیا ممکن است بعدا گران قیمت و باارزش شود؟

هیچ چیز معلوم نیست اما بسیار بعید است.