بعد از معرفی ChatGPT از شرکت Open ai، رقبای زیادی برای این هوش مصنوعی پرطرفدار معرفی شد. بارد گوگل، بینگ مایکروسافت و حالا هم claude ai  از شرکت آنتروپیک به عنوان رقیب ChatGPT معرفی شده است.

اما آیا واقعا این هوش مصنوعی آنقدر قوی است که بتواند با هوش مصنوعی ChatGPT رقابت کند؟ سایر چت بات‌هایی که در بالا نام بردیم مانند بارد و بینگ با این‌که خوب خودشان را عرضه کردند اما نتوانستند به اندازه ChatGPT قدرتمند باشند.

claude ai 2 یک مدل زبان بزرگ (LLM) است و قبلا نسخه‌ای از آن برای برخی  مشاغل عرضه شده بود. از claude ai 2 در بخش‌های مختلفی استفاده شد تا هوش آن مورد بررسی قرار گیرد.

  • شرکت در آزمون وکالت و کسب امتیاز 76.5%
  • شرکت در بخش ریدینگ و رایتینگ آزمون GRE و کسب امتیاز 90% که نمره اکتسابی آن از شرکت‌کنندگان بیشتر بود
  • و ارتقا امتیاز کلود در آزمون برنامه‌نویسی پایتون از 56٪ به71.2٪ که این نشان بهبود مهارت کدنویسی در claude ai 2 است.

مقایسه دو مدل هوش مصنوعی یعنی claude ai  و ChatGPT

مقایسه claude ai  با chatgpt

  1. در وهله‌ی اول شرکت Open ai  حمایت مایکروسافت را دارد و از طرف دیگر، claude ai هم با حمایت غول فناوری اینترنت یعنی گوگل راه اندازی شده است.
  2. ChatGPT3.5 و چت جی پی تی 4 دو مدل قدرتمند از ChatGPT هستند. ChatGPT پلاس یا همان نسخه 4 دارای یکسری پلاگین است. با استفاده از پلاگین‌های ChatGPT4 می‌توان به طیف وسیعی از افزونه‌ها دسترسی داشت که به کمک آن‌ها می‌توان کارهای تخصصی را انجام داد. claude ai هم در دو نسخه Claude 2  و Claude Instant در دسترس است.
  3. توانایی claude ai در مدیریت و یادآوری مقادیر نسبت به رقیب خود بیشتر است. هم‌چنین نسبت به GPT4 سریع‌تر است.
  4. در claude ai کاربران می‌توانند تا 100.000 توکن که معادل 75.000 کلمه است، را وارد کنند. اما در چت بات ChatGPT4 تا 32.000 کلمه را می‌توان استفاده کرد.
  5. ChatGPT در ماه‌های اولیه عرضه، به اینترنت دسترسی نداشت اما بعدا با نصب اکستنشن دسترسی آن به اینترنت فعال میشد. البته نسخه پلاس آن به اینترنت دسترسی داشت و با سرچ در اینترنت پاسخ‌ها را ارائه می‌کرد. claude ai به اینترنت دسترسی ندارد و طراحی آن طوری است که مستقل عمل کند. البته به صورت آنلاین داده‌هایش به روز رسانی می‌شود.
  6. claude ai طوری طراحی شده که به شما امکان آپلود فایل PDF  و WORD را تا حجم 10 مگابایت می‌دهد و می‌توانید چند فایل را به طور همزمان آپلود کنید. اما برای آپلود فایل PDF در ChatGPT باید از پلاگین‌ها استفاده کنید و فقط 1 فایل را می‌توان آپلود کرد.
  7. نحوه ثبت نام در هر دو چت بات راحت است و برای دسترسی از ایران به جیمیل، شماره مجازی و برنامه‌های تغییر دهنده IP نیاز دارید.

برای خرید شماره مجازی claude ai  و ChatGPT می‌توانید از سایت نامبرلند اقدام کنید.