Openai هر بار غافلگیری جدیدی را برای کاربران رو می‌کند. یکی از موضوعاتی که اوپن ای آی در تبلیغات خود بارها روی آن تکیه کرده است، توانایی هوش مصنوعی در اجرای خدمات مربوط به برنامه نویسی یا همان کدنویسی است. حوزه کاری مربوط به برنامه نویسی منسجم‌ترین بخش اوپن ای آی است. در ادامه مقاله به توانایی‌های openai در برنامه نویسی با chatgpt می‌پردازیم.

عناوین مقاله

Openai از چه زبان‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

برنامه نویسی با chatgpt از طریق زبان‌های متعددی انجام می‌گیرد اما زبان اصلی تحت پشتیبانی openai پایتون است. پایتون زبان محبوبی است که برنامه نویسان زیادی به خصوص در ایران جذب کرده است. به دلیل سادگی زبان و حوزه کاری گسترده، برنامه نویسان ایرانی زیادی این برنامه را برای کارهای خودشان انتخاب کرده‌اند. این موضوع فقط مختص ایران نیست و کارهای بزرگی با پایتون در سراسر جهان انجام می‌گیرد. علاوه بر پایتون openai از  C# ، Javascript، go، perl، PHP، Ruby، Swift، ،Typescript، SQL و Shell پشتیبانی می‌کند.

مزایای برنامه نویسی با chatgpt

هوش مصنوعی کار برنامه نویسان را ساده می‌کند. برنامه‌نویسان آماتور می‌توانند برای رفع ایرادهای کاری خود از آن استفاده کنند و برنامه نویسان حرفه‌ای می‌توانند از طریق برنامه نویسی با chatgpt کار خود را سریعتر انجام دهند. در ادامه با نحوه کار openai و خدماتی که چت جی پی تی برای برنامه نویسی ارائه می‌دهد آشنا میشویم.

از کجا می‌توان به سرویس‌های openai دسترسی پیدا کرد؟

این سرویس‌ها را هم می‌توان در chatgpt به کار انداخت، هم در example های اوپن ای آی می‌توان از آنها استفاده کرد. اگر با سرویس‌های موجود در example های openai آشنا شوید، می‌توانید با دامنه خدمات openai آشنا شوید. برای دسترسی به این سرویس‌ها به خرید اکانت chatgpt یا خرید شماره مجازی از نامبرلند نیاز خواهید داشت.

سرویس python bug fixer

این سرویس جز پرمخاطب‌ترین سرویس‌های openai است. برنامه نویسان با سختی‌های فرآیند DEBUG کردن آشنا هستند. آنها می‌دانند که که فرآیند ایرادزدایی از کد نوشته شده وقت گیر است. به همین دلیل برنامه نویسان حرفه ای که کارهای سنگینی انجام می‌دهند می‌توانند با سرویس رفع bug به سادگی در وقت خود صرفه جویی کنند.

همچنین نوآموزانی که به تازگی کار با پایتون را شروع کرده‌اند، می‌توانند برای رفع ایراد پروژه‌های خود از این سرویس برنامه نویسی با chatgpt استفاده کنند.

برنامه نویسی با chat gpt اصلاح کدهای پایتون
کدهای پایتون معیوب با این سرویس اصلاح می‌شوند.

برنامه نویسی باchatgpt  ، سرویس Text to command

Text to command چالش برانگیزترین سرویس openai است. این سرویس جدی‌ترین چالش openai است که توانایی هوش مصنوعی در کدنویسی را محک می‌زند. این سرویس به کاربر اجازه می‌دهد که بدون هیچ دانش کدنویسی صرفا از طریق prompt ها یعنی نوشته‌های زبانی، یک کد برنامه نویسی به شما بدهد. این ویژگی در برنامه نویسی با chatgpt محل بحث بسیاری از متخصصین حوزه فناوری است. میزان دقت و توانایی این برنامه مورد سوال همگان است. تا چه میزان دقیق می‌تواند این کار را بکند. برنامه نویسی با chatgpt تا چه حد پیشرفته است. آیا ممکن است در آینده برنامه نویس‌ها را بیکار کند. نظرات در این حوزه مختلف است باید صبر کرد و دید که چه اتفاقی می‌افتد و هوش مصنوعی تا کجا می‌رود.

تبدیل متن به دستور برای برنامه نویسی در chatgpt
متون عادی را می‌توانید به کد برنامه نویسی در هر زبانی تبدیل کنید.

برنامه نویسی با chatgpt برای Stripe API

Stripe API پلتفرمی است که برای پرداخت به کار می‌رود. با استفاده از Stripe API به کاربران اجازه می‌دهید که پرداخت از طریق Stripe را در سایت شما انجام دهند. این سرویس در سایت‌هایی که به کسب و کار و خرید و فروش می‌پردازند اجرا می‌شود.  حالا اوپن ای آی سرویسی آورده است که این کار را هم برای شما انجام می‌دهد. تبدیل متن عادی به stripe API برای صاحبان کسب و کارهای کوچک اینترنتی بسیار کاربردی است.

تبدیل متن به stripe API
در chatgpt متون ساده را به همین سادگی به stripe API تبدیل کنید.

کار  با chatgpt از طریق ترجمه SQL ها

SQL ها در برنامه نویسی کاربرد زیادی دارند. همانطور که می‌دانید اکثر زبان‌های برنامه نویسی از SQL پشتیبانی می‌کنند. برنامه نویسی با Chatgpt به شما کمک می‌کند که متن عادی را به SQL query  تبدیل کنید. همانطور که می‌دانید کار با SQLها از نظر زمانی وقت گیر است. برنامه نویسی با openai مزیت حل مشکل Query های SQL را هم دارد.

تبدیل کد پایتون به متن عادی

همانطور که بالاتر در مورد سرویس Text to command توضیح دادیم می‌دانیم که در برنامه نویسی با chatgpt می‌توانیم پیوندی بین متن عادی و زبان برنامه نویسی اجرا کنیم. بر عکس text to command برای کد پایتون توسط openai ممکن است. اگر شما به کد پایتونی دسترسی پیدا کردید که آن را نشناختید می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. با استفاده از این سرویس پیچیده ترین کدها به زبان عادی برای شما تبدیل می‌شوند.

ترجمه بین زبان‌های برنامه نویسی با chatgpt

Translate programming languages سرویسی مشابه ترجمه زبان انگلیسی به سایر زبان‌ها است. اما اینبار این ترجمه در حوزه زبان‌های برنامه نویسی اتفاق می‌افتد. Openai قادر است کدی که به یک زبان مثلا python نوشته شده است به کد زبان دیگر نظیر PHP تبدیل کند. واقعا این سرویس معجزه‌ای جهت صرفه جویی در زمان است. به عنوان مثال برای کار برنامه نویسی زمانی که در دو بستر مختلف انجام می‌گیرد شما یا به دو برنامه نویس مجزا نیاز دارید، یا به تکرار کار توسط خودتان در زبان برنامه‌نویسی دیگر. برنامه نویسی با openai این کار را برای شما ساده می‌کند. که سرویس Javascript to pyhon  کاری مشابه همین را برای جاوا به پایتون انجام می‌دهد.

برنامه نویسی با chat gpt از طریق ترجمه بین زبان‌های برنامه نویسی
با این سرویس می‌توانید کد نوشته شده را بین زبان‌های مختلف جابجا کنید.

تفسیر کد با openai

از دیگر خدمات chatgpt توانایی تفسیر کد است. به خصوص کدهای پیچیده‌تر، سرویس explain complicated code به شما کمک می‌کند که اگر کدی را نمی فهمید برای شما ساده‌تر کند. مشابه این خدمت را پایتون در سرویس‌های زبانی هم انجام می‌دهد. در سرویس‌های زبانی به این امر ساده سازی متن می‌گویند که این کاربرد openai در این مقاله توضیح داده شده است.

برنامه‌نویسی با cahtgpt از طریق سرویس‌های دیگری مربوط به جاوا یا docstring پایتون نیز عملی است و سرویس‌های برنامه نویسی با openai  به این تعداد محدود نمی‌شود.

ارزان‌ترین راه برای استفاده از chatgpt

استفاده از chatgpt نه فقط برای برنامه‌نویسان بلکه برای افراد عادی، افراد کنجکاو و پرسشگر و گرافیست‌ها و دانشجویان کاربرد دارد. ثبت نام در openai برای ایرانی‌ها محدود است. این سایت روی آی.پی ایران و شماره ایرانی حساس است و محدودیت ایجاد می‌کند. اما شما با خرید شماره مجازی openai ،دیگر می‌توانید بدون محدودیت از آن استفاده کنید. همچنین در صورتی که بخواهید تعداد زیادی حساب openai  به راه بیاندازید می‌توانید اقدام به خرید اکانت chatgpt از نامبرلند بکنید.

سخن آخر

Openai کار برنامه نویسان را بسیار راحت کرده است. تمامی گروه‌های برنامه نویسی با هر سطح دانشی می‌توانند از آن استفاده کنید. در هر سطحی می‌توانید از خدمات این زبان برنامه نویسی استفاده کنید. برای اینکار به ثبت نام در openai از طریق شماره مجازی نامبرلند نیاز دارید. پیشنهاد می‌شود که اگر برنامه نویس هستید از همین الان به ثبت نام در اوپن ای آی اقدام کنید تا در آینده از تکنولوژی عقب نمانید.