شن یانگ، استاد روزنامه نگار چینی با استفاده از هوش مصنوعی یک رمان علمی تخیلی نوشت و در مسابقات کشوری برنده شد. شن یانگ قصد دارد توضیحاتی را در مورد فرآیند خلق اثرات خود با استفاده از هوش مصنوعی ارائه دهد تا هر کس بتواند با استفاده از هوش مصنوعی یک داستان خوب تولید کند.

استفاده از هوش مصنوعی در نویسندگی

اینبار هم هوش مصنوعی مورد انتقاد یک ناشر قرار گرفت و به عقیده این ناشر، هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدی برای نویسندگان باشد و ممکن است به زبان آسیب جدی و غیرقابل بازگشت را وارد کند.

این استاد برای نوشتن رمان عملی تخیلی درباره متافرس و ربات های انسان نما، از هوش مصنوعی کمک گرفت و در نهایت هوش مصنوعی توانست کل کتاب او را ایجاد کند. این کتاب سپس جایزه ملی علمی تخیلی را به دست آورد.

به گزارش روزنامه جینان تایمز از استان شاندونگ، رمان “سرزمین خاطرات” با حدود 6000 نویسه به زبان چینی، به عنوان یکی از برندگان مسابقه علمی تخیلی ملی جیانگسو شناخته شد و این کتاب به نام شن یانگ، استاد دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات دانشگاه تسینگهوا ثبت شد.

جالب است بدانید این استاد دانشگاه رمان علمی تخیلی خود را با استفاده از یک پیش نویس تنظیم کرده بود و بعد به مدت 3 ساعت با استفاده از 66 سوال از هوش مصنوعی، موفق به انجام آن شد.

در مورد رمان “سرزمین خاطرات”

این رمان در مورد یک کاوشگر متافرس به نام لی شیائو است که در دنیای واقعی یک مهندس بود. در یک اتفاق تمام خاطرات خانوادگی خود را در یک آزمایش از دست داد و امید دارد خاطرات گم شده اش را در متافرس بازیابی کند.

شن یانگ این رمان را برای انجمن نویسندگان علمی جیانگسو ارسال کرد و در مراسم اهدای جوایز اکتبر، این اثر جایزه دوم را هم کسب کرد. این رمان توسط 6 داور بررسی شده است و تنها یکی از داوران خبر داشت که یانگ از هوش مصنوعی در اثر خود استفاده کرده است. یک داور دیگر هم که در زمینه خلق محتوای هوش مصنوعی فعال بود، متوجه شد که شن از طریق هوش مصنوعی ایجاد شده است.  این داور اظهار کرد که به دلیل عدم مطابقت با استاندارد و “کمبود احساس”، به این اثر رای نداده است.

شن اظهار کرد که از هوش مصنوعی خواسته ” رمان را به سبک ادبی کافکایی بنویسد”. همچنین هوش مصنوعی تمامی محتواها را ایجاد کرد نام مستعار، عنوان، متن و حتی تصویر.