بعد از معرفی چت بات هوشمند ChatGPT، شرکت‌های زیادی به فکر رقابت با این هوش مصنوعی افتادند و مدل های زبانی متنوعی را ارائه دادند. یکی از کسانی که ادعا می کند مدل بزرگ زبان شرکتش با پیشرفته ترین مدل OpenAI یعنی GPT-4 برابری می‌کند، رابین لی، بنیانگذار Baidu Inc است.

بیشتر بخوانید: chatgpt چیست؟

این میلیاردر در پکن روی صحنه رفت تا Ernie 4.0 و توانایی آن در ارائه پاسخ ها و حل معماهای پیچیده را طراحی کند. لی گفت:”ارنی از نظر پیچیدگی و قابلیت های عمومی با محصول اصلی OpenAI مطابقت دارد.”

بایدو به عنوان یکی از شرکت های فناوری چینی، بخش تکنولوژی هوش مصنوعی مولد را رهبری می‌کند. توانایی هایی که مدل های هوش مصنوعی مولد مانند بایدو دارند، باعث شده که بایدو یکی از رقبای اصلی شرکت Alibaba و Tencent و تعداد زیادی از استارتاپ‌ها شناخته شود. این رقابت به منظور ایجاد پلتفرم نسل بعدی برای بازار اینترنتی چین است

این پلتفرم ها در زمینه های مختلفی نقش دارند مانند خدمات آنلاین، تولید محتوا، تجارت الکترونیکی و سایر زمینه‌های فناوری.

بیشتر بخوانید: چت بات های هوش مصنوعی

توانایی های هوش مصنوعی چینی

چینی ها در تلاش هستند که با هوش مصنوعی شرکت مایکروسافت و گوگل رقابت کنند و سرویس هایی مانند ChatGPT و Dall-E ایجاد کنند، اما ایالات متحده، چین را برای دسترسی به پیشرفته ترین تراشه ها تحریم کرده است. لی به افراد حاضر در صحنه گفت که : ارنی نسبت به GPT-4 از هیچ نظر کمتر نیست.

آخرین نسخه Ernie Bot به نمایش گذاشته شد و او در مورد موضوعات مختلف مانند خرید ملک، حل مسائل ریاضی و نوشتن رمان بر اساس دنیای هنرهای رزمی باستانی و … ایفای نقش کرد.

در ماه ژوئن بایدو گفته بود که نسخه قبلی ارنی در توانایی های عمومی نسبت به چت بات GPT-3.5 برتری هایی دارد. اکنون بایدو امیدوار است که Ernie Bot در کنار بازاریابی آنلاین به یک تجارت اصلی تبدیل شود. بایدو قصد دارد ارنی را به محصولات شاخصی مانند جستجو، نقشه ها، اشتراک گذاری فایل، همکاری کاری و تجزیه و تحلیل داده ها القا کند.

در آگوست دولت چین با عرضه برخی از خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی مولد داخل کشور موافقت کرد.

این خدمات محصولاتی از شرکت های جدید و فناوری معتبری مانند بایدو و بایت دنس بودند. یکی از موفقیت هایی که بایدو تا کنون کسب کرده این که اپلیکیشن Ernie Bot در فروشگاه اپلیکیشن آیفون چین به عنوان یک اپلیکیشن محبوب دانلودی شناخته شد که در روز تعداد کاربران بیشتر از یک میلیون شد. بایدو در این رقابت از سرویس های اصلی چین مانند وی چت و Tencent پیشی گرفت.

ربات ارنی در اپ استور به عنوان یک اپلیکیشن محبوب شناخته شد

این اتفاق نشان از این دارد که صنعت هوش مصنوعی مولد در چین در حال توسعه است و رقابت فراگیری دارد. شرکت های جدید در حوزه فناوری موفق شدند نظر مخاطبان را جلب کنند.