حدود 1 ماه پیش بود که سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI اعلام کرده تعداد بازدیدکنندگان چت جی پی تی، به 100 میلیون نفر رسیده است. حدود 1 سال است که از راه اندازی این هوش مصنوعی محبوب می‌گذرد و اینبار توانسته با بیش از 49 میلیون بازدید، جایگاه اول پربازدیدترین صفحات ویکی پدیا را از آن خود کند.

بنیاد ویکی مدیا گزارشی را از پربازدیدترین مقاله‌‌های ویکی پدیا منتشر کرده و 25 مقاله‌ی برتر سال 2023 مشخص شدند. داده های موجود در این فهرست مربوط به تاریخ 28 نوامبر ( 7 آذر) است و این سازمان اعلام کرده که در ژانویه 2024 نسخه جدیدتری از این گزارش را با داده های کامل تر، منتشر می‌کند.

طبق آمار و اعدادی که این بنیاد منتشر کرده، در سال جاری بیش از 84 میلیارد بازدید برای ویکی‌پدیا انگلیسی ثبت شده و جالب است بدانید محبوب ترین مقاله مربوط به ChatGPT  است. طبق این گزارش تعداد بازدیدهای این صفحه 49 میلیون و 490 هزار و 406 مورد بوده است.

در جایگاه دوم، بعد از ChatGPT ، صفحات مربوط به ” مرگ در سال 2023″ قرار داشتند که توانستند بیش از 42 میلیون بازدید داشته باشند.

جالب است بدانید این هوش مصنوعی که تنها 1 سال از زمان راه اندازی آن می‌گذرد، توانسته از چهره های مشهوری همچون ایلان ماسک، فوتبالیست مشهور مسی و تیلور سوئیفت پربازدیدتر باشد.