Inflection AI استارتاپی است که توسط مصطفی سلیمان، هم بنیان گذار ” دیپ مایند” و رید هافمن یکی از بنیان گذاران لینکدین تاسیس شده است. این استارتاپ یک چت ربات هوش مصنوعی به نام Pi منتشر کرده که یک برنامه اختصاصی برای سیستم عامل اندروید است و با هدف رقابت با ChatGPT و سایر دستیار های هوش مصنوعی همچون Grok از xAI و Claude از Anthropic طراحی شده است.

قابلیت‌های هوش مصنوعی Pi

اپلیکیشن اندروید Pi فعلا در 35 کشور در دسترس است و تصمیم دارد تجربه‌ای مشابه با نسخه iOS را که قبلا منتشر کرده بود، برای کاربران ارائه کند. این هوش مصنوعی می‌تواند درباره هر سوال کاربران پاسخ دهد و پیشنهاداتی را ارائه کند.

نکته جالبی که در مورد این هوش مصنوعی وجود دارد این است که از همین ابتدا می‌تواند مانند ChatGPT از تعاملات صوتی هم پشتیبانی کند. کاربران به راحتی می‌توانند با این هوش مصنوعی گفتگو کنند و به سادگی افکار خود را با او در میان بگذارند. با فعال کردن میکروفون مکالمه صوتی را شروع کنید و از میان 6 نوع صدا با جنسیت‌، تُن‌ و لهجه‌های مختلف یکی را انتخاب کنید تا این هوش مصنوعی به صورت کتبی و صوتی به شما جواب دهد.کاربری ساده این هوش مصنوعی می‌تواند کاربران زیادی را جذب کند.

با وجود اینکه یکسال از راه اندازی مدل زبان Inflection-1 می‌گذرد، این شرکت در حال ارتقا اساسی در حال آماده سازی مدل Inflection-2 است که نسبت به مدل قبلی، قابلیت های بیشتری دارد، دانش واقعی آن بهبود یافته، کنترل آن بهتر و استدلال به طرز چشمگیری بهبود پیدا کرده است.

هدف استارتاپ از راه اندازی Pi

هدف این استارتاپ از ارائه Pi، این است که یک همراه “همدل، مفید و ایمن” برای کاربران باشد و نسبت به ChatGPT از OpenAI، بینگ از Microsoft یا Bard از Google عملکرد بهتری داشته باشد. این رویکرد هوش شخصی و احساساتی آن را از سایر بازیگران در این دسته جدا می‌کند. نکته قابل توجه در مورد این استارتاپ این است که هرچه بیشتر با این هوش مصنوعی چت کنید، با شخصیت شما بیشتر آشنا شده و ادامه بحث و مکالمات را با سلیقه شما پیش می‌برد.

در بلاگ این استارتاپ آمده که Pi با توجه به ارائه پشتیبانی در هر ساعت از شبانه روز، زمانی که به یک دستیار برای تمرین زبان نیاز دارید و یا زمانی که برای تغییر شغلی نیاز به یک مشاوره فهمیده دارید، در دسترس شما است.

رقابت Pi با سایر ابزارهای هوش مصنوعی

Inflection AI حرکت جالبی انجام داده و این پلتفرم را بر روی سیستم عامل اندروید پیاده سازی کرده که در حال حاضر 3 میلیارد کاربر جهانی دارد و می‌تواند کاربران زیادی را جلب کند. البته اپلیکیشن ChatGPT هم فعال است.

با این حال، هنوز باید دید که چقدر موفقیت در مقایسه با ChatGPT دارد، که از پیش بر روی Android و iOS در دسترس است و پایگاه کاربری نزدیک به 200 میلیون کاربر دارد. تنها در ماه اکتبر 2023، چت‌بات OpenAI حدود 1.7 میلیارد بازدید کلی در موبایل و وب داشت و کلی 193 میلیون کاربر منحصر به فرد را جلب کرد.

فراتر از ChatGPT، Pi همچنین باید با Bard از گوگل که از جستجو حمایت می‌شود، دستیار هوش مصنوعی قانونی کلود از Anthropic و Grok از xAI که توسط الان ماسک بنیان‌گذار شده و همچنین شخصیت منحصر به فرد و طنزآمیز دارد، رقابت کند.