چندی پیش شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک، XAI، چت بات هوشمند Grok را معرفی کرد و بعد از آن مدیر عامل OpenAI در یک پست طعنه آمیز، اعلام کرد که با استفاده از قابلیت جدیدی که به چت جی پی تی 4 اضافه شده یعنی با استفاده از ابزار GPT Builder می‌توان چت بات گروک را به راحتی ساخت. ایلان ماسک به این پست واکنش تندی نشان داد.

سم آلتمن پست زیر را منتشر کرد و اشاره داشت که نیازی به ساخت هوش مصنوعی گروک نیست و ابزار GPT Builder موجود در چت جی پی تی ۴ برای ساخت نسخه‌های مختلفی از چت بات کفایت می‌کند.

GPT Builder درمقابل شوخ طبعی Grok

ایلان ماسک، چت بات گروک را طوری ساخته بود که به تمامی سوالات به شکل طنز آمیز، همراه با چاشنی شوخی جواب بدهد. و اکنون سم آلتمن با کمک GPT Builder یک چت بات ساخته که می تواند به سوالات به شکل شوخی جواب دارد و به نحوی سعی دارد از طریق یک شکل غیرمعمول و عجیب از شگفتی، خنده‌ها را از مخاطبین بگیرد. در توضیحات این چت بات آمده که  “من شوخی‌ها را مثل پدر پدرت می‌گویم.

سم آلتمن و ایلان ماسک

ایجاد چت باتی که ویژگی پاسخ با حالت طنز را داشته باشد دقیقا به چت بات جدید ایلان ماسک مربوط می‌شود. او همچنین در پست خود اشاره کرد که GPTها می‌توانند زحمت شما را کم کنند.

واکنش گروک به عملکرد هوش مصنوعی ChatGPT

ایلان ماسک در واکنش به پست سم آلتمن، یک ایمیل منتشر کرد و هوش مصنوعی xAI مدل GPT-4 را با یک مدل “خواب‌آلود” مقایسه کرده است. گروک می‌گوید GPT-4 از نظر شوخی یک زیردریایی است.

“شوخ طبعی در OpenAI ممنوع است، همانطور که بسیاری از موضوعات دیگر در این شرکت سانسور شده است.”

اگرچه الان ماسک یکی از سرمایه‌گذاران اصلی و بنیان‌گذاران OpenAI بود، اما او از این کسب و کار خارج شده است، و اکنون به نظر می‌رسد که یک رقابت شدید بین شرکت او، xAI، و سازنده ChatGPT وجود دارد.