ماجرا از آنجا شروع شد که روزجمعه، طی تصمیم ناگهانی، هیئت مدیره OpenAI، سم آلتمن را از سمت مدیر عاملی برکنار کرد و میرا موراتی را جایگزین او کرد. دلیل اخراج سم آلتمن این بود که او صادقانه با هیئت مدیره ارتباط برقرار نکرده است. اما یک روز بعد از اخراج، هیئت مدیره تحت فشار سرمایه گذاران و تهدید خروج گروهی کارمندان قرار گرفت، از این رو تصمیم گرفت سم آلتمن را برگرداند.

عدم بازگشت سم آلتمن به OpenAI

در حالیکه هیئت مدیره OpenAI، نسبت به بازگشت سم آلتمن خوشبین بود، اما صبح امروز، ورق جور دیگری رقم خورد.

به گزارش The Information، حمایت میرا موراتی از بازگشت سم آلتمن به شرکت، ایلیا سوتسکیور، هم بنیان گذار و رئیس هیئت مدیره، او را کنار گذاشت و امت شیر، مدیر عامل توییچ را به عنوان مدیر عامل OpenAI انتخاب کرد. با وجود این تصمیم، سم آلتمن به OpenAI باز نخواهد گشت.

اعضای باقیمانده در تیم هیئت مدیره، به OpenAI مهلت دادند تا سم آلتمن و بروکمن را به شرکت برگرداند، وگرنه تعداد زیادی از کارمندان استعفای خود را اعلام می کنند. پس از گذشت مهلت مقرر شده، تعداد زیادی از کارمندان OpenAI حمایت خود را از سم آلتمن اعلام کردند.

حرف جنجالی سم آلتمن در OpenAI

سم آلتمن صبح امروز به دفتر OpenAI بازگشت و اعلام کرد: ” اولین و آخرین بار است که با کارت مهمانی به شرکت وارد می شود”. این حرف او می تواند نشان از این باشد که یا به عنوان مدیرعامل بر می گردد یا دیگر پای خود را در این ساختمان نمی گذارد.

ارزش این شرکت در هفته های اخیر به میزان 80 تا 90 میلیارد رسیده است؛ راه اندازی چت جی پی تی، علاوه بر اینکه اتفاقات خوبی را برای این شرکت رقم زد، موجب تحول عظیم در هوش مصنوعی شد.