بر اساس گزارشی از Theverge، اسپات، سگ ربات Boston Dynamics قبلا می توانست بدود، بپرد و حتی برقصد. اما اکنون می تواند صحبت هم بکند. ویدیوی عجیبی از Boston Dynamics منتشر شده که نشان می دهد این سگ ربات قادر است با لهجه بریتانیایی صحبت کند و آن ها را با یک تور از امکانات شرکت آشنا سازد.

قبل از شروع، اسپات می پرسد که “آیا ما باید سفر خود را آغاز کنیم؟”

یکسری ایستگاه های شارژ وجود دارد که ربات ها برای استراحت و شارژ شدن به آنجا می روند و آن نقطه ی جذاب ماجرا است. اسپات می تواند به سوالات پاسخ دهد و دهان خود را باز کند تا واقعی به نظر بیاید و نشان دهد که واقعا صحبت می کند.

Boston Dynamics برای ایجاد قابلیت صحبت کردن این ربات از API ChatGPT شرکت OpenAI و برخی از مدل های زبان بزرگ منبع باز مانند LLM برای آموزش استفاده کرده تا پاسخ های دقیق تری ارائه دهد. سپس از یک بلندگو استفاده کرد تا ربات قابلیت متن به گفتار داشته باشد. همپچنین Boston Dynamics برای این که صحبت کردن ربات واقعی به نظر بیاید برای آن یک دهان طراحی کرد تا مانند عروسک صحبت کند.

مت کلینگن‌اسمیت، مهندس نرم‌افزار اصلی در Boston Dynamics، می گوید به اسپات یک اسکریپت بسیار کوتاه برای هر یک از اتاق های امکانات شرکت داد. براساس ادعاهای شرکت، اسپات از مدل‌های پرسش و پاسخ تصویری استفاده می‌کند تا در واقعیت تصاویر را توصیف کند و به سوالات در مورد آن‌ها پاسخ دهد.

مت کلینگن‌اسمیت در یک نوشته در سایت Boston Dynamics می‌نویسد: “ما بسیار مشتاق هستیم که ادامه دهیم به کاوش در تقاطع هوش مصنوعی و رباتیک. این مدل‌ها (LLM) می‌توانند به ارائه زمینه فرهنگی، دانش عمومی و انعطاف‌پذیری کمک کنند که ممکن است برای بسیاری از وظایف رباتیک مفید باشند – به عنوان مثال، توانایی اختصاص وظیفه به یک ربات فقط با صحبت کردن با آن، به کاهش منحنی یادگیری برای استفاده از این سیستم‌ها کمک می‌کند.”

گفتگو این ربات با دیگران در مورد محیط اطراف و اشتراک گذاری نظر خود را افراد  از قابلیت هایی است که این ربات دارد. همچنین می توان آن را طوری تنظیم کرد که به طور خلاقانه و همراه با چاشنی طنز به کاربران پاسخ دهد.