روز به روز بر محبوبیت بازی‌های آنلاین اضافه می‌شود. در نتیجه توسعه‌دهندگان این بازی‌ها سعی می‌کنند قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی را به آنها اضافه کنند تا تعداد کاربران افزایش پیدا کند. یکی از این ویژگی‌ها بتل پس است. بتل پس جایزه‌های زیادی را به کاربران می‌دهد و آن‌ها باید برای دست یافتن به این جایز‌ه‌ها مأموریت‌هایی را انجام دهند. بازی‌های مختلفی دارای BattlePass هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی بتل پس و ویژگی‌های آن بپردازیم.

فهرست عناوین:

بتل پس چیست؟

بتل پس یک ویژگی محبوب است که در بسیاری از بازی‌های ویدئویی چندنفره آنلاین وجود دارد. در واقع گیمر با انجام چالش‌های درون بازی و جمع‌آوری امتیاز یا XP می‌تواند جوایز بتل پس را کسب کند و لول خود را در آن ارتقا دهد. زمان دریافت جایزه‌ها محدود است و ممکن است برخی از کاربران نتوانند تمامی جوایز را دریافت کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید یک BattlePass دارای سی سطح است و کاربر هم برای دریافت جایزه هر سطح باید ده ستاره کسب کند. یعنی سطح اول، 10 ستاره، سطح دوم، 20 ستاره، سطح سوم، 30 ستاره و… . جوایز نیز متفاوت هستند و می‌توانند شامل اسلحه‌ها بازی، پوسته شخصیت‌ها، ایموت‌ها و… باشند.

بازی Dota 2 برای اولین بار بتل پس ارائه داد. توسعه‌دهندگان این بازی در سال 2013 چیزی شبیه به بتل عرضه کردند که Compendium نام داشت. Compendium جوایز مختلفی داشت و کاربران می‌توانستند با ارتقای سطح جوایز را دریافت کنند. پس از آن، بازی‌های مختلف اشکال گوناگون BattlePass را ارائه دادند.

لیست بازی‌هایی که BattlePass دارند

بازی‌های مختلفی بتل پس دارند و در آن جوایز مختلفی را قرار می‌دهند تا کاربران با تلاش و ارتقای سطح آنان را به دست بیاورند. در ادامه محبوب‌ترین بازی‌هایی را که دارای BattlePass هستند، معرفی می‌کنیم.

  • Fortnite
  • Apex Legends
  • Call of Duty
  • Rocket League
  • Rainbow Six Siege
  • PUBG
  • Dota 2

بتل پس کالاف دیوتی

انواع بتل پس در بازی کالاف دیوتی

بازی کالاف دیوتی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دنیا است که کاربران می‌توانند در بخش آنلاین آن نیز بازی کنند. این بازی دارای دو نوع بتل پس است:

  • بتل پس رایگان: این BattlePass را تمامی بازیکنان بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانند در هر فصل فعال کنند. جوایز این بتل پس محدود است و شامل پوسته اسلحه، ارز درون بازی مثل COD Point و… می‌شود.
  • بتل پس اشتراکی: بازیکنان باید این BattlePass را خریداری کنند. با خریداری بتل پس ویژه، می‌توان جوایز بهتری دریافت کرد. جوایزی که ممکن است در حالت عادی قیمت بیشتری داشته باشند یا فقط در فصل خاصی در بتل پس ارائه شوند. به عنوان مثال، ممکن است در این بتل پس پوسته اسلحه خاصی وجود داشته باشد که در فصل‌های دیگر تکرار نشود و فقط از این طریق بتوان آن را دریافت کرد.

بتل پس در بازی کالاف دیوتی موبایل نیز به همین شکل است و کاربران می‌توانند به صورت رایگان از بخش عادی آن استفاده کنند و برای بخش ویژه باید هزینه‌ای پرداخت کنند.

در بتل پس می‌توانید رایگان بازی کنید.

نحوه دریافت جوایز نیز یکسان است. یعنی کاربر باید بتواند لول‌های مختلف BattlePass را با انجام مأموریت‌ها طی کند تا بتواند جوایز را دریافت کند.

بتل پس فورتنایت

انواع بتل پس در بازی فورتنایت

فورتنایت هم دو نوع بتل پس دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بتل پس عادی: این بتل پس را ابتدای هر فصل می‌توان فعال کرد. مدت زمان BattlePass تقریباً ده هفته است. بازیکنان با دریافت XP می‌توانند بخش‌های مختلف آن را باز کنند. این بتل پس دارای دو بخش رایگان و اشتراکی است. همچنین به افرادی که با V-Bucks بتل پس را فعال کنند، جوایز بیشتری داده می‌شود.
  • بتل پس Crew Pack: این BattlePass یک نوع اشتراک ماهانه است که مزایا و محتوای منحصر به فرد را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. افرادی که این بتل پس را فعال کنند در همان ابتدا 1000 V-Bucks دریافت خواهند کرد. علاوه بر این باندلی مخصوص به آنها اهدا می‌شود.

انواع بتل پس در بازی PUBG

در بازی پابجی چند بتل پس وجود دارد:

  • Survivor Pass: در این بتل پس فصلی انواع مأموریت‌ها و چالش‌ها وجود دارد. با پیشروی در هر فصل، می‌توانید آیتم‌های مختلفی مانند لباس، پوسته اسلحه، ایموت و… را به دست آورید.
  • Royale Pass: این BattlePass نیز فصلی است؛ اما برای پابجی موبایل طراحی شده است.
  • Event Pass: این بتل پس به صورت رویدادی برگزار می‌شود. به همین دلیل همیشگی نیست و در هر رویداد جوایز و چالش‌های انحصاری را برای بازیکنان فراهم می‌کند.
  • Premium Pass: این BattlePass رایگان نیست و بازیکن باید آن را خریداری کند تا بتواند از جوایز ویژه‌اش بهره‌مند شود.

بتل پس جدید کی به بازی اضافه می‌شود؟

بازی‌های آنلاین چندنفره شامل فصل‌های مختلف هستند. یعنی هر چند ماه یک بار فصلی معرفی می‌شود و ممکن است در آن فصل نقشه‌ها، شخصیت، اسلحه و… جدید معرفی شود. BattlePass نیز به صورت فصلی ارائه می‌شود و هر فصل دارای بتل پس مخصوص خود است. بازیکنان برای به دست آوردن بتل پس باید بازی را آپدیت کنند و پس از به روزرسانی، بتل پس به بازی اضافه می‌شود و می‌توانند آن را فعال کنند.

مزایای خرید بتل پس

خرید بتل پس چندین مزیت برای بازیکنان دارد. در این بخش به این مزایا می‌پردازیم.

باز کردن قفل محتوای انحصاری

اصولاً BattlePass ها دارای آیتم‌های انحصاری هستند که تنها با فعال کردن آن می‌توانید به این آیتم‌ها دست پیدا کنید. سایر کاربران نیز نمی‌توانند از طریق گیم‌پلی معمولی این آیتم‌ها را دریافت کنند یا باید آنان را به صورت جداگانه خریداری کنند.

ارتقای سطح

بتل پس باعث می‌شود تا بازیکنان تشویق به بازی شوند و سطح خود را ارتقا دهند. زیرا تنها در این صورت می‌توان جوایز BattlePass را دریافت کرد.

تنوع چالش‌ها

بتل پس ها دارای چالش‌ها و اهداف مختلفی هستند. این چالش‌ها می‌توانند گیم‌پلی را سرگرم‌کننده‌تر کنند. بازیکنان هم می‌توانند برای پیشبرد چالش‌ها جنبه‌های مختلف بازی را کشف کنند و استراتژی‌های جدیدی را امتحان کنند. با تکمیل چالش‌ها بازیکنان می‌توانند جوایز بیشتری کسب کنند و امتیاز بیشتری بگیرند.

به صرفه بودن

معمولاً خرید آیتم‌های درون بتل پس به صورت تکی و جداگانه گران‌تر در می‌آید و برای کاربران به صرفه نیست. BattlePass یک راه مقرون به صرفه برای به دست آوردن جوایز و آیتم‌های مختلف است.

حمایت از توسعه‌دهندگان

بازی‌سازان برای ساخت بازی‌های خود هزینه‌های هنگفتی می‌کنند. در نتیجه خرید بتل پس می‌تواند آنان را تشویق کند که به صورت مداوم بازی را آپدیت کنند و ایده‌های جدیدی را رد آن پیاده کنند.

کسب درآمد از فروش اکانت بازی

مزیت دیگر استفاده از BattlePass این است که می‌توان اکانت را ارتقا داد. با اضافه کردن آیتم‌های مختلف و منحصر به فرد، به ارزش اکانت کاربر افزوده می‌شود. شما می‌توانید اکانت خود را ارتقا دهید و با خرید بتل پس، آیتم‌های گوناگون را با قیمت کمتر به آن اضافه کنید. پس از ارتقای اکانت آن را با قیمت بالاتر بفروشید. در زمان فروش قیمت BattlePass های خریداری شده را محاسبه کنید و در قیمت‌گذاری خود برای اکانت لحاظ کنید.

استفاده از بتل پس در بازی‌های دارای بخش بتل رویال

همان طور که در مقاله بررسی بازی‌های بتل رویال در سال ۲۰۲۳ بررسی کردیم، بازی‌های بتل رویال، نوعی از بازی‌های چندنفره آنلاین هستند که ممکن است صدها بازیکن در یک بازی داشته باشند. بازیکنان باید برای اتمام بازی با هم بجنگند و از منابع محدود استفاده کنند.

افرادی که بتل پس را فعال می‌کنند یا بخش اشتراکی آن را خریداری می‌کنند، می‌توانند از آیتم‌های مخصوص بتل رویال استفاده کنند و هر بازی را راحت‌تر پیش ببرند. با توجه به اینکه در این بازی‌ها جنگ بر سر منابع محدود است، کاربر می‌تواند با استفاده از آیتم‌های BattlePass، جعبه‌های مختلف را باز کند، از آیتم‌های Heal بهره ببرد و… .

کلام آخر

در این مقاله به بررسی بتل پس پرداختیم و انواع آن را در بازی‌های مختلف از جمله فورتنایت و پابجی معرفی کردیم. اگر به بازی‌های آنلاین چندنفره علاقه دارید و می‌خواهید هر بازی را با هدف بهتری پیش ببرید و جوایز زیادی کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم BattlePass آن بازی را فعال یا خریداری کنید. حتی می‌توانید از این طریق درآمد کسب کنید. نظر شما در این باره چیست؟ آیا تا کنون BattlePass بازی‌های مختلف را فعال کرده‌اید؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.