به تازگی شاهد ظهور یک مدل هوش مصنوعی بسیار قدرتمند ولی مرموز و ناشناس هستیم که کسی از سازنده یا سازندگان آن اطلاعی ندارد!‌ اما با توانایی‌های ویژه‌ای که از خود نشان داده، همه را متعجب و شگفت زده کرده است!

هوش مصنوعی gpt2-chatbot :‌ هرآنچه که می‌دانیم

چت بات جدید و مرموز هوش مصنوعی gpt2-chatbot از چند روز پیش که روی سایت مقایسه مدل‌های زبانی هوش مصنوعی در دسترس قرار گرفته است، توجه همه را به خود جلب کرده. هیچ کس نمی‌داند این هوش مصنوعی مرموز از کجا آمده است، اما بسیاری معتقدند که تقریباً همان قابلیت‌های چت جی‌پی‌تی۴ را دارد.

هوش مصنوعی gpt2-chatbot در دسته‌ای نادر از مدل‌های هوش مصنوعی قرار دارد که تنها تعداد معدودی از توسعه دهندگان در سراسر جهان توانسته‌اند به آن دست یابند.

هوش مصنوعی مرموز مایه شگفتی کارشناسان شده است

توانایی‌های هوش مصنوعی مرموز GPT2-Chatbot

کارشناسان در حال آزمایش و تست مدل هوش مصنوعی gpt2-chatbot  هستند و متوجه شدند که دارای قابلیت‌هایی است که شبیه به مدل‌های پیشرو هوش مصنوعی Anthropic و OpenAI است. به طور مثال قادر است به خوبی استدلال ‌کند و پاسخ‌های دقیق برای کارهای پیچیده ترسیم ‌کند.

کاربران هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به هوش مصنوعی gpt2-chatbot بسیار متعجب و شگفت زده شده‌اند. یکی از کاربران X ادعا می‌کند که gpt2-chatbot تقریباً یک کلون کامل از بازی موبایل Flappy Bird را کدگذاری کرده است! یکی دیگر از کاربران X می گوید که یک مسئله المپیاد بین المللی ریاضی بسیار سخت توسط این مدل حل شد!

محقق هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد آمریکا،‌ آقای اندرو گائو برای آزمایش توانایی‌های این چت بات، یک مسئله ریاضی دشوار از المپیاد بین المللی به آن داد و هوش مصنوعی در اولین تلاش آن را حل کرد! به گفته گائو، تنها چهار دانشجوی برتر ریاضی در ایالات متحده می‌توانند این سوال را حل کنند!

حدس و گمان‌ها درباره منشا هوش مصنوعی gpt2-chatbot

کاربران ردیت سر اینکه این مدل از کجا آمده بسیار در حال بحث هستند. برخی حدس می‌زنند مدل جدید openAI،‌ یا Anthropic یا شاید گوگل باشد! هیچ مدرکی برای این ادعاها وجود ندارد، اما توئیت‌های سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI و سایر مدیران، باعث هیجانی‌تر شدن قضیه شده است! سم آلتمن در توییتی نوشت:‌ «من خیلی gpt2 را دوست دارم.»!!

آیا سازنده این هوش مصنوعی،‌ OpenAI است؟

به نقل از forbes پروفسور اتان مولیک، که بر روی هوش مصنوعی در دانشکده وارتون تحقیق می کند، در مورد این هوش مصنوعی مرموز می‌گوید: «هیچکس نمی داند چه کسی آن را ساخته یا از کجا آمده، من کمی با آن کار کردم و به نظر می‌رسد که در همان سطح توانایی GPT-4 است.»

در نهایت، هنوز اطلاعات کمی در مورد gpt2-chatbot وجود دارد. با این حال واضح است که یک سازنده قدرتمند پشت آن وجود دارد. «یک سازنده قدرتمند» می‌تواند به این معنی باشد که یک مدل هوش مصنوعی جدید از کمپانی‌های فعلی در راه است یا شاید یک توسعه دهنده جدید هوش مصنوعی وجود داشته باشد که از آن بی‌خبریم!

همه این اتفاقات در حالی است که چین به تازگی هوش مصنوعی چینی SenseNova 5.0 را به عنوان رقیب جدید چت جی‌پی‌تی۴ معرفی کرده است!