تا به حال شده سوالی داشته باشید، در گوگل سرچ کنید ولی گوگل متوجه پرسش شما نشود و پاسخ‌های بی‌ربط برایتان بیاورد؟ این مشکل به لطف هوش مصنوعی پرپلکسیتی به زودی برطرف می شود!

پرپلکسیتی کاربر را درک می‌کند!

‏ به نقل از وبلاگ پرپلکسیتی اپلیکیشن و وبسایت  perplexity ویژگی جدیدی به نام خلبان یا copilot اضافه می‌کند که کاربر را برای یافتن بهترین پاسخ راهنمایی می‌کند. (توجه داشته باشید که این کوپایلوت با کوپایلوت مایکروسافت متفاوت است.)

برخلاف موتورهای جستجوی اولیه که سریع یک سری لینک می‌آورند Copilot  با شما چت می کند، می پرسد، گوش می دهد، و نتیجه را بر اساس آنچه واقعاً می خواهید، اصلاح می کند. به همین جهت هم برخی معتقدند پرپلکسیتی امکان دارد که حتی گوگل را از دور خارج کند!

چه چیزی Copilot را از یک موتور جستجوی معمولی متمایز می‌کند؟

کوپایلوت پرپلکسیتی در قدم اول، سعی می کند متوجه شود که شما واقعاً به دنبال چه هستید. سپس در قدم دوم، بهترین یافته‌ها را برای شما خلاصه می‌کند، بنابراین دیگر لازم نیست در صفحات مختلف دنبال مقاله های مختلف بگردید. سوم، منابع آکادمیک، اخبار، و یا وبلاگ‌ها را برایتان ذکر می‌کند.

پرپلکسیتی

هزینه استفاده از هوش مصنوعی پرپلکسیتی

کاربرانی که در طرح رایگان هستند، هر چهار ساعت یک بار مجاز به پنج درخواست Copilot هستند، در حالی که مشترکین می توانند بیش از 600 جستجوی Copilot در روز انجام دهند.

بااین حال به یاد داشته باشید، بسیار مهم است که همیشه اطلاعات را اعتبارسنجی کنید و تنها منبع شما برای اطلاعات نباشد.