وبسایت مایکروسافت همین چند ساعت پیش آپدیت شد و خبر مهمی داشت: رونمایی از کوپایلوت پرو، ویژگی‌‌‌‌‌‌‌ها و قابلیت‌هایش و البته قیمت آن!

کمپانی مایکروسافت رسما نسخه Copilot Pro را به دنیا معرفی کرد که ویژگی‌های گسترده‌تر و متنوع‌تری نسبت به Copilot عادی دارد و حتی بسیار شبیه به ChatGPT Plus به نظر می رسد. نسخه قبلی کوپایلوت هم یکی از بهترین هوش مصنوعی های رایگان در جهان بود و حالا مشتاقیم ببینیم در نسخه پلاس چه امکاناتی منتظر ماست!

کوپایلوت پرو

 Copilot Pro دقیقا چیست؟

Copilot Pro نسخه اشتراکی کوپایلوت مایکروسافت است که برای کاربرانی که نیاز به دسترسی بهتر و سریع‌تر به چت بات، ابزار تصویر ساز و همچنین یک سری ویژگی های دیگر دارند ساخته شده است. همچنین با کوپایلوت پرو کاربر می تواند از قابلیت های هوش مصنوعی در ابزارهای آفیس مثل Copilot Word، Excel PowerPoint، Outlook و OneNote استفاده کند.

مایکروسافت زمان زیادی را برای هوش مصنوعی کوپایلوت صرف کرده و گویا قرار است آن را به یک هوش مصنوعی همه کاره با دسترسی راحت تبدیل کند. مایکروسافت چندی پیش اپلیکیشن کوپایلوت را هم راه اندازی کرد.

ویژگی‌های نسخه پولی Copilot

  • کاربران کوپایلوت پرو می‌توانند به آخرین مدل زبانی gpt-4-turbo دسترسی داشته باشند که قدرت، دقت و توانایی های بالاتری در تولید متن (نگارش،‌ ویرایش،‌ ترجمه و نوشتن)‌ و همینطور کدنویسی و محاسبه دارد.
  • بهره مندی از ابزار تصویر ساز Copilot با سرعت بسیار بالاتر برای ساخت تصاویر (حتی با فرمت افقی)‌ و عکس های خلاقانه و بسیار باکیفیت
  • امکان ساخت CopilotGPT (چت بات های کاستمایز شده)‌ فروش آن
  • استفاده از کوپایلوت در دیگر ابزارهای مایکروسافت نظیر word و excel

هرچند که همین الان تهیه نسخه پولی کوپایلوت وسوسه انگیز به نظر می‌رسد اما همچنین مایکروسافت وعده داده که ویژگی های جدیدی را هم به زودی اضافه خواهد کرد.

هزینه کوپایلوت پرو

Copilot Pro در حال حاضر با هزینه ماهانه ۲۰ دلار قابل خریداری است. مایکروسافت اعلام کرده است که به‌زودی قابلیت Copilot GPTs را به صورت رایگان برای تمامی کاربران عرضه خواهد کرد.

کوپایلوت پرو برای کدام کاربران قابل خریداری است؟

کوپایلوت پرو در حال حاضر در اتریش، استرالیا، برزیل، کانادا، سوئیس، آلمان، اسپانیا، فرانسه، بریتانیا، هند، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، نیوزلند و ایالات متحده در دسترس است. اما طبق اعلام وبسایت رسمی مایکروسافت به زودی Copilot Pro را در دیگر کشورها نیز در دسترس قرار می گیرد.

کاربران برای بهره مندی از قابلیت‌های ادغام‌شده هوش مصنوعی کوپایلوت پرو با آفیس لازم است اشتراک Microsoft 365 شخصی یا خانوادگی را داشته باشند،‌ اگر چنین اکانتی دارید لازم است این از وبسایت رسمی این اشتراک را خریداری کنید اما دقت کنید که حتماً با استفاده از همان حساب مایکروسافت که اشتراک Copilot Pro خود دارید، در Microsoft 365 Personal یا Family را هم بخرید.