هوش مصنوعی نه تنها مشکلات قدیمی ما را حل کرده، بلکه مشکلات جدید ما، مثل جا انداختن نکات مهم در جلسات آنلاین را هم حل می‌کند!‌

پلتفرم کنفرانس ویدیویی گوگل، Google Meet از ابزار جدیدی به نام «Take notes for me» رونمایی کرده که به لطف هوش مصنوعی Gemini به‌طور خودکار در طول یک جلسه از مکالمات یادداشت‌برداری خواهد کرد! چه چیزی از این بهتر؟

درباره قابلیت بسیار جالب Take notes for me

این قابلیت همه صحبت‌های گفته شده در جلسه گوگل میت را یادداشت می‌کند و سپس اطلاعات مهم را به صورت خلاصه شده، در یک سند google docs ذخیره می‌کند،‌ لینک این سند به تقویم گوگل شما اضافه می‌شود و برای همیشه به آن دسترسی خواهید داشت. البته این قابلیت فعلا فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند اما احتمالا برای زبان‌های دیگر هم توسعه داده شود.

به نقل از google work space این ابزار قرار است تا 10 سپتامبر امسال (یعنی 20 شهریور) برای کاربران Google Workspace در دسترس قرار ‌گیرد و تنها چند اصلاح نهایی تا عرضه عمومی آن مانده است!

این ابزار توسط پلتفرم هوش مصنوعی جمینای گوگل توسعه یافته است، برای افزایش بهره‌وری و کارایی کاربران ایجاد شده و به کاربران این امکان را می‌دهد که قلم و کاغذ را کنار بگذارند و بیشتر بر روی جلسه تمرکز کنند.

این ابزار به صورت یک افزونه در برنامه‌های Google Workspace در دسترس خواهد شد و احتمالا شامل ویژگی‌های دیگری هم خواهد بود.