سم آلتمن اخیرا در مصاحبه ای درباره حواشی مدیریتی ماه دسامبر کمپانی OpenAI صحبت کرده و گفته که اخراج و سپس بازگشتش به شرکت برایش بسیار غم انگیز و سخت بوده اما همه چیز در نهایت به نفع کمپانی تمام شد!

سام آلتمن در مصاحبه ای درباره برکناری غافلگیرکننده خود از OpenAI صحبت کرد. ماجرا از این قرار است که آلتمن در اواسط نوامبر توسط هیئت مدیره به طور ناگهانی OpenAI اخراج شد اما فقط چند روز بعد به عنوان مدیرعامل به شرکت بازگشت.

غم انگیز برای من؛ اما خوب برای شرکت!

آلتمن گفت: «اتفاقات دردناکی که برای من افتاد را برای دشمنم هم آرزو نمی کنم. اما غیر از بعد شخصی و احساسی خود من، این داستان تاثیر بسیار مثبتی بر شرکت داشت.»

آلتمن همچنین گفت که بزرگترین نکته‌ای که در این ماجرا متوجه شدم این است که استخدام افراد خوب مهم ترین کار یک مدیر عامل است.

او گفت: «غرور آفرین ترین لحظه برای من در تمام آن روزهای بهم ریخته، این بود که فهمیدم تیم اجرایی من قادر است بدون خودم شرکت را به خوبی اداره کند. من می‌توانم با خیال راحت بازنشسته شوم و OpenAI هم به خوبی به کارش ادامه دهد.»

تغییرات هیئت مدیره پس از حواشی سم آلتمن

آلتمن با یک هیئت مدیره جدید که شامل برت تیلورمدیر باسابقه سیلیکون ولی و لری سامرز، اقتصاددان و رئیس سابق هاروارد بود، به OpenAI بازگشت. از هیئت مدیره قبلی آدام دی آنجلو مدیر عامل و بنیانگذار Quora باقی مانده است. و یکی از تغییرات عمده OpenAI که پس از بازگشت آلتمن ایجاد شد این بود که هیئت مدیره جدید می تواند تصمیمات او را وتو کند.

در این مصاحبه، آلتمن گفت که با خیال راحت روی کارآمدی OpenAI حساب می کند حتی اگر تنش‌هایی در آینده هم رخ دهد اوپن ای آی می‌تواند به مسیر صحیحش ادامه دهد.