سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI می‌گوید نگرانی‌ها از اینکه روزی هوش مصنوعی آنقدر قدرتمند ‌شود که جهان را مختل کند، اشتباه است و چنین اتفاقاتی در کار نیست!

آلتمن در یک گفتگوی مفصل گفت: «هوش مصنوعی آنقدرها که فکر کنیم قرار نیست جهان را تغییر دهد یا مشاغل را از بین ببرد.»

هوش مصنوعی انسانی

آلتمن در این مصاحبه به طور خاص به هوش مصنوعی عمومی یا AGI اشاره داشت، AGI اصطلاحی است که به شکلی از هوش مصنوعی اشاره می‌کند که قادر است وظایف محول شده را در سطح انسان یا یک سطح بالاتر از انسان انجام دهد. آلتمن گفت که AGI در آینده‌ای نسبتاً نزدیک کاملا توسعه می‌یابد.

آیا باید نگران هوش مصنوعی انسانی باشیم؟

آلتمن به عنوان مدیر عامل اوپن ای آی در تلاش است تا نگرانی‌ها در مورد خطرات و آسیب های هوش مصنوعی را در افکار عمومی کاهش دهد. او قبل از معرفی مدل GPT-4 آلتمن به مهندسان و کارشناسان تکنولوژی هشدار داد که بیش از حد درباره این مدل و پتانسیلش هیجان زده نشوند!

آلتمن گفت که هوش مصنوعی در مقیاسی که بسیاری از اقتصاددانان از آن می‌ترسند جایگزین مشاغل نمی‌شود و در حال حاضر تبدیل به یک «ابزار بهره روی و بازدهی»‌ برای نیروی کار انسانی شده است.

پیش از این درباره ترس‌ها و نگرانی های مربوط به هوش مصنوعی صحبت بسیار شده اما چیزی که ممکن است به نظر نیاید،‌ نقش ویژه این ابزار تکنولوژی برای کمک به بشریت و فراهم کردن یک زندگی آسان تر است. به طور مثال اخیرا دیدیم که چقدر هوش مصنوعی توانسته در علم پزشکی موثر عمل کند و حتی به ما کمک کند برای بیماری های کشنده،‌ دارو کشف کنیم.

نظر شما در این باره چیست؟‌ آیا با آقای آلتمن موافق هستید یا آیا فکر می کنید که ممکن است هوش مصنوعی روزی به ما غلبه کند؟