کمپانی Runway به تازگی هوش مصنوعی ویدیوساز خود یعنی هوش مصنوعی Gen-3 Alpha را آپدیت کرده و این ابزار بسیار پیشرفته‌تر شده است. در نسخه جدید شما می‌توانید پرامپت‌های طولانی‌تر،‌ تا 1000 کاراکتر، بنویسید و ویدیوهای دقیق‌تر،‌ با جزئیات بیشتر و باکیفیت‌تری بسازید.

پرامپت‌های 1000 کاراکتری!

نویسنده مقاله در وبسایت tomsguide ، هوش مصنوعی Gen-3 Alpha را آزمایش کرده تا ببیند آیا استفاده از پرامپت 1000 کاراکتری برای توصیف ویدیو، منجر به تولید ویدیوهای با کیفیت‌تر و واقع‌گرایانه‌تر می‌شود یا خیر؟ در ادامه نمونه خروجی ویدیو با پرامپت کوتاه و بلند را برایتان قرار داده‌ایم.

پرامپت کوتاه: «یک گودال که یک منظره شهری شلوغ را منعکس می‌کند، مردم و وسایل نقلیه در حال عبور هستند، و انگار یک جلوه آینه‌ای از جهان نشان می‌دهد.» خروجی این هوش مصنوعی به این شکل بود:

اما سپس یک پرامپت طولانی با 1000 کاراکتر را امتحان کرد که نتیجه آن بسیار واضح‌تر و بهتر بود!

پرامپت طولانی: «کادر به صورت افقی تنظیم شده باشد و نیمه پایینی گودالی را در پیاده‌روی شهری نشان بده. گودال به عنوان یک آینه عمل می‌کند و منعکس کننده منظره شهری شلوغی است. منظره واقعی شهر نیمه بالایی قاب را اشغال می‌کند و ساختمان‌های مدرن، چراغ‌های راهنمایی و خیابان شلوغ را نشان می‌دهد. پس از چند لحظه پاهای افراد و قسمت های زیرین وسایل نقلیه از قاب تصویر عبور می‌کنند و حرکت آن‌ها موج‌هایی را در گودال ایجاد می‌کند. نورپردازی نشان می‌دهد که ساعت‌های پایانی بعد از ظهر است، با سایه‌های طولانی و نور خورشید طلایی و گرم که از پنجره‌ها و سطح آب می‌درخشد. دنیای منعکس شده در گودال تقریباً پر جنب و جوش‌تر از دنیای واقعی به نظر می‌رسد، با رنگ‌هایی که کمی توسط آب پررنگ می‌شوند. برگ‌ها یا زباله‌های گاه به گاه ممکن است روی گودال شناور شوند و انعکاس را برای مدت کوتاهی مختل کنند. کنار هم قرار گرفتن دوربین ایستا با حرکت مداوم زندگی شهری، یک اثر هیپنوتیزمی ایجاد می کند.»‌

نتیجه اینگونه بود:

پس دیدیم که استفاده از پرامپت‌های طولانی‌تر با توصیف بیشتر، به ویژه برای سناریوهایی که شامل صحنه‌های ثابت و تغییرات تدریجی هستند، منجر به تولید ویدیوهای با جزئیات بیشتر و کیفیت بالاتر می‌شود. نظر شما چیست؟!

پیش از این هم در خبر دیگری مربوط به این هوش مصنوعی خواندیم که ویژگی جدید video to video را معرفی کرده است.