گزارش جدید شرکت سونی نشان می‌دهد آن‌ها از هوش مصنوعی برای توسعه و تولید بازی‌ها بسیار بهره برده‌اند.

ترکیب خلاقانه صنعت بازی با هوش مصنوعی

به گزارش وب سایت Insider Gaming، در صفحه 16 این گزارش، سونی اشاره می‌کند که هوش مصنوعی در بسیاری از جنبه‌های توسعه بازی، از جمله پردازش سه بعدی، بهبود کیفیت حسگرها و اسکنرهای سه بعدی و.. نقش دارد.

سونی می گوید که هوش مصنوعی به آن‌ها امکان داده بازی‌ها را «سریع‌تر و با هزینه کم‌تر» تولید کنند تا طرفداران را راضی‌تر کنند.

همچنین در این گزارش فاش شده که سونی از ماشین لرنینگ (یکی از زیرشاخه‌های هوش مصنوعی) برای ساخت Marvel’s Spider-Man 2 استفاده کرده است! آن‌ها از نرم‌افزار تشخیص صدا برای همگام‌سازی خودکار زیرنویس‌ها به زبان‌های مختلف استفاده کردند تا فرایند تکمیل زیرنویس‌ها خیلی سریع‌تر انجام شود.

سونی همچنین درباره ساخت استودیو Volumetric Capture اطلاع رسانی کرده که می‌تواند پس از دریافت داده‌های سه بعدی، خروجی‌های بسیار باکیفیتی بسازد.

یک نگرانی بزرگ:‌ نکند روح بازی‌ها از دست برود!

با وجود همه مزایایی که هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به تولید بازی دارد،‌ اما نگرانی‌های مهمی مطرح است. بی‌روح شدن داستان‌ها و از دست رفتن جنبه‌های خلاقانه بازی با ورود هوش مصنوعی، نگرانی مهم گیمرها و کارشناسان صنعت گیم است. هوش مصنوعی به طور عمده بر پایه داده‌ها و الگوریتم‌های از پیش تعریف شده کار می‌کند؛‌ در نتیجه بعید نیست که پس از مدتی بازی‌ها همه تکراری و بی‌اصالت شوند! باید ببینیم در آینده چه پیش می‌آید. نظر شما چیست؟

همچنین در دیگر اخبار مربوط به هوش مصنوعی خواندیم که هوش مصنوعی باعث دردسر گیمرهای بازی سوپر ماریو شد!