از آن زمان که هوش مصنوعی آمد تا الان ترس جایگزین شدن آن با انسان، فراگیر شده است. تا جایی‌که برخی از افراد برتر و شناخته شده این حوزه در مورد اینکه آیا می‌تواند خطرناک باشد یا نه صحبت کردند. مثل ایلان ماسک، بیل گیتس و …

الان هم Zack Kass مدیر سابق OpenAI درباره خطر هوش مصنوعی صحبت‌هایی را داشته است. او در این باره می‌گوید که انسان‌ها نسبت به هوش مصنوعی یکسری مزایا دارند. ویژگی‌های مثل تفکر انتقادی، شجاعت، بینش و خرد.

الان هوش مصنوعی می‌تواند مانند یک انسان کدنویسی و تجزیه و تحلیل کند. پس چه چیزی باعث وجه تمایز انسان با هوش مصنوعی می‌شود؟

جایگزین نشدن انسان با هوش مصنوعی

وجه تمایز انسان با هوش مصنوعی

طبق گزارشی که از اینسایدر منتشر شده، Zack Kass در مورد وجه تمایز انسان با هوش مصنوعی می‌گوید. Zack Kass معقتد است که در حوزه‌هایی مثل تفکر انتقادی، انسان بهتر از هوش مصنوعی عمل می‌کند. هوش مصنوعی هنوز نمی تواند در ویژگی‌هایی که انسان دارد مثل شجاعت، بینش، خرد و همدلی مانند انسان ها باشد و این فرصت خوبی است که علاوه بر کار کردن روی مهارت های سخت، مهارت های نرم هم در خودمان تقویت کنیم.

تاثیر حضور انسان برای افزایش درآمد شرکت ها

Zack Kass می گوید که در سال‌های آینده نقش وکلا با توجه به سرعت عملی که دارند مهم تر می شود و این یک مسئله مهم است تا آن ها در فرآیند استخدام موفق شوند. همچنین Zack Kass یک راهنمایی هم به انسان می‌کند برای این‌که در برابر هوش مصنوعی بهتر دیده شود؛ اینکه انسان در خودش ویژگی های دوست داشتنی را تقویت کند و به انسانی تبدیل شود که دیگران دوست دارند با او همکاری داشته باشند.

تعامل زیاد با افراد و داشتن دوستانی در محیط کار باعث می‌شود، سودی که به شرکت می‌رسد بیشتر باشد. افراد دوست داشتنی در محیط کار مدت زمان بیشتری می‌مانند و محیط را همیشه شاد و سالم نگه می‌دارند.