دوران درخشش کوتاه مدت DALL-E 2 به پایان رسیده و DALL-E 3 جای آن را می‌گیرد.

دنیای هوش مصنوعی هر لحظه درحال پیشرفت و تغییر است و جایی برای ابزارهای قدیمی ندارد. مثلا به تازگی مایکروسافت از ابزار ویدیوساز جدیدش به نام VASA-1 رونمایی کرد که قادر است عکس بگیرد و ویدیو تحویل دهد! واضح است که یک ابزار قدیمی مثل DALL-E 2 پس از دو سال کاملا قدیمی شده و از دور خارج می‌شود.

از تولد تا پایان عمر ابزار DALL-E 2

آوریل سال ۲۰۲۲ بود که DALL-E 2  به لطف توانایی‌های شگفت انگیزش در تولید تصاویر بسیار با کیفیت،‌ جهان را تحت تأثیر قرار داد. البته چند ماه بعد، OpenAI نسخه پیشرفته‌تر این ابزار به نام DALL-E 3 را منتشر کرد که ابزار DALL-E 2 را کنار زد.

ابزار DALL-E 3 یک رابط کاربری ساده‌تری دارد و حتی تصاویر بهتری تولید می‌کند. آنقدر بهتر که شاید بتوان گفت DALL-E 3  بهترین ابزار تصویرسازی بین رقیبان است! این ابزار یکی از پلاگین‌های چت جی‌پی‌تی ۴ است که برای دسترسی به آن باید اشتراک چت جی‌پی‌تی ۴ را تهیه کنید.

به نقل از pcmag اگر از امروز بخواهید در ابزار DALL-E 2  لاگ‌این شوید با این پیام روبرو خواهید شد: «ما دیگر برای DALL-E 2 کاربر جدید نمی‌پذیریم. اما ابزار DALL-E 3 تصاویر با کیفیت‌تری می‌سازد و درک بهتری از پرامپت‌های شما دارد.»

اگر قبلا از DALL-E 2 استفاده می‌کردید اکنون دیگر دسترسی شما به این ابزار قطع شده اما خوشبختانه هنوز تاریخچه تصاویر قبلی شما در دسترس است. توصیه می‌کنیم برای استفاده از ابزار تصویرساز به سراغ DALL-E 3 بروید.