پس از اینکه دیدیم ایلان ماسک یک شکایت رسمی علیه OpenAI ثبت کرد،‌ اوپن ای‌آی به این شکایت واکنش نشان داده و در بیانه‌ای پاسخ داده است.

ماسک، یکی از بنیانگذاران OpenAI در اوایل تاسیس این شرکت بود که البته الان دیگر در این شرکت نقشی ندارد، او به تازگی از OpenAI  و مدیر اجرایی آن سم آلتمن شکایت کرد و مدعی شد که آن‌ها از ماموریت اصلی خود برای ایجاد یک فناوری منبع باز در خدمت بشر دور شده‌اند و این همه پول پرستی خطرناک است. ایلان ماسک از دادگاه عالی ایالتی درخواست کرد که هیات مدیره فعلی برکنار شود و خودش برگردد!

پاسخ اوپن ای‌آی به شکایت ایلان ماسک چه بود؟

پس از اینکه همه از شکایت عجیب ایلان متعجب شده بوند، مدیر ارشد استراتژی  OpenAI، جیسون کوون، ادعاهای ایلان ماسک را رد کرد و گفت: «ادعاهای آقای میلیاردر بیشتر از بابت حسرت و پشیمانی این است که از شرکت خارج شده و دیگر اینجا نقشی ندارد!»

سم آلتمن هم در نامه‌ای جداگانه نوشت که دلش برای آن ایلان ماسک قدیمی که از بنیانگذاران تکنولوژی هوش مصنوعی بود تنگ شده است. اما ماموریت این شرکت ادامه دارد و متوقف نمی‌شود!

این اولین بار نیست که بین کله گنده‌های تکنولوژی اختلاف می‌افتد چراکه پیش از این هم ایلان ماسک گهگاهی سر به سر سم آلتمن می‌گذاشت و با او کل کل می‌کرد اما این اولین بار است که دعوا شدیدتر شده و کار به دادگاه کشیده است!