خبرگذاری CNBC در گزارش اخیری که منتشر کرده خبر ترسناکی را اعلام کرد:‌ کمپانی OpenAI تیم «بررسی خطرات هوش مصنوعی»‌ را منحل کرده است!

در این خبر آمده که مدیر این تیم آقای یان لیکه (Jan Leike) که یکی از محققان اصلی openAI هم است،‌ استعفا داده و دیگر اعضای این تیم به مناصب دیگری در شرکت مشغول می‌شوند؛‌ به این ترتیب دیگر تیمی به عنوان «بررسی خطرات هوش مصنوعی»‌ در این کمپانی بزرگ وجود ندارد!

این تیم که به نام Superalignment OpenAI شناخته می‌شد،‌ سال گذشته در شرکت OpenAI ایجاد شد و یک وظیفه مهم داشت:‌ «روی پیشرفت های علمی و فنی برای هدایت و کنترل سیستم های هوش مصنوعی بسیار هوشمندتر از انسان» تمرکز کند.

در آن زمان، OpenAI  گفت که 20 درصد از قدرت محاسباتی خودش را در چهار سال آینده به این تیم اختصاص می‌دهد.

اما حالا می‌بینیم که مدیر این تیم استعفا داده و شرکت OpenAI  را ترک کرده است. سم آلتمن درباره این اتفاق اظهار نظر خاصی نکرد اما در X (توییتر سابق) نوشت که بابت ترک آقای یان لیکه ناراحت است.

با وجود چنین اتفاقی و در صورتی که OpenAI  تیم دیگری را هم تشکیل ندهد، می توانیم منتظر این باشیم که کابوس ها و ترس هایی که از هوش مصنوعی داریم، به وقوع بپیوندد.

انحلال تیم بررسی خطرات هوش مصنوعی، در این کمپانی درحالی رخ می‌دهد که به تازگی نسل جدیدی از چت بات هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی به نام هوش مصنوعی GPT-4o منتشر شد که ادعا می‌شود قوی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین هوش مصنوعی فعلی جهان باشد!