نیویورک تایمز گزارش داد که OpenAI که تحت حمایت مایکروسافت قرار دارد،‌ اخیرا قراردادی را تکمیل کرده است که ارزش شرکت را به 80 میلیارد دلار یا بیشتر رسانده است!

در این گزارش آمده است که شرکت OpenAI قصد دارد قسمتی از سهامش را در یک پیشنهاد به اصطلاح مناقصه به مدیریت شرکت Thrive Capital  به فروش برساند. در این گزارش اینطور آمده که کارمندان می‌توانند سهام خود را به فروش برسانند و برای شرکتشان سرمایه جمع کنند.

ارزش OpenAI در سال های اخیر

پس از اینکه اوپن‌ای‌آی چت جی پی تی را در دسترس عموم قرار داد هیاهوهای بسیاری درباره هوش مصنوعی ایجاد شد و همه افراد و شرکت‌ها به فکر افتادند که راه‌هایی را برای استفاده از قدرت این فناوری کشف کنند. به دلیل استقبال جهانی فراوانی که از این محصول شد ارزش این کمپانی بسیار رشد کرد و سرمایه های بسیار عظیمی هم جذب کرده است از جمله سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری مایکروسافت که پارسال اتفاق افتاد.

این سرمایه گذاری‌ها بسیار نتیجه بخش بوده و OpenAI توانسته خیلی خوب پیشرفت کند، چند روز پیش OpenAI  از راه اندازی هوش مصنوعی Sora خبر داد، هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی که می‌تواند از طریق درخواست‌های متنی، ویدیو تولید کند.

گردش پول های کلان در دنیای هوش مصنوعی

از طرفی در گزارش جدیدی خوانده بودیم که کمپانی اوپن ای آی، درآمد بسیار عالی ۲ میلیارد دلاری را امسال خواهد داشت،‌ اما تخمین زده می شود که اگر برنامه های مدیران عاملش درست پیش برود در سال آینده می تواند این رقم را دوبرابر کند و به درامد بالای ۴ میلیارد دلار برسد!