اوپن ای‌آی، شرکتی که چت جی‌پی‌تی را به دنیا معرفی کرد حالا به یک غول بزرگ در دنیای تکنولوژی تبدیل شده و گردش مالی‌هایی با اعداد و ارقام بسیار عجیبی دارد! گزارش جدید wccftech نشان می‌دهد که این کمپانی نه تنها امسال 2 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت، بلکه اگر برنامه های آن به ثمر بنشیند، در سال 2025 درآمدی بالای 4 بیلیون دلار خواهد داشت!

حالا که حدود یک سالی از راه اندازی و در دسترس عموم قرار گرفتن ChatGPT می‌گذرد، گزارش جدیدی در فایننشال تایمز نشان می دهد که OpenAI با سرعت تمام به سمت جلو حرکت می‌کند و می‌تواند درآمد خود را طی یک سال دوبرابر کند و از عدد 4 بیلیون دلار هم عبور کند.

پول‌های کلان در دنیای هوش مصنوعی از کجا به کجا می‌رود؟

با این حال، حتی اگر OpenAI بتواند درآمد خود را در سال آینده دو برابر کند، هزینه‌های توسعه مدل‌های هوش مصنوعی بسیار بالاست. آموزش مدل های A.I. مدل به هزاران واحد پردازش گرافیکی و مصرف برق بالا نیاز دارد؛ که باعث می شوند هزینه‌های این کمپانی بالا بماند.

البته سم آلتمن بسیار درباره پیشرفت شرکتش بسیار امیدوار و جاه طلب است و اخیرا به دنبال جذب سرمایه بسیار بزرگ 7 تریلیون دلاری برای ساخت چیپ های هوش مصنوعی است. این موضوع نشان می‌‌دهد که چقدر آینده برای این کمپانی بزرگ تکنولوژی روشن است.  اگر OpenAI بتواند درآمد ماه دسامبر خود را در سال جاری حفظ کند، به دیگر غول‌های فناوری مانند گوگل و متا می‌پیوندد که به فروش یک میلیارد دلاری رسیده اند؛ البته پس از یک دهه!