خبرهایی به گوش می‌رسد که احتمال دارد خالق Chatgpt در حال کار روی ساخت موتور جستجوی اختصاصیش است تا با Google رقابت کند!

به گزارش searchengineland اوپن ای آی در حال تولید یک اپلیکیشن جستجوگر است که بخشی از آن توسط مایکروسافت بینگ طراحی شده است. این موضوع خیلی هم دور از انتظار نبود چراکه همین حالا هم کاربران چت جی‌پی‌تی 4 از این چت برای جستجوی پاسخ پرسش‌هایشان استفاده می‌کنند.

اینطور که به نظر می‌رسد این سرویس از ماکروسافت بینگ پشتیبانی می‌کند، اما دقیقا مثل چت جی‌پی‌تی نیست بلکه یک اپلیکیشن متفاوت است که قابلیت‌های بهبودیافته‌تری دارد مثلا ویژگی خلاصه سازی دارد و سریع‌تر هم عمل می‌کند.

آیا OpenAI می‌تواند Google را به چالش بکشد؟

همین الان هم یک سری کاربران بجای سرچ در گوگل از چت جی‌پی‌تی استفاده می کنند و تعدادشان هم کم نیست. اما اینکه اپلیکیشن متمرکز بر جستجو بتواند جای تاج و تخت عظیم گوگل را بگیرد بسیار بعید به نظر می رسد. پیش از این هم پرپلکسیتی منتشر شده بود که قادر است برای رسیدن به پاسخ کاربر راهنمایی کند و به نوعی می‌تواند جایگزین گوگل شود اما هنوز که چنین اتفاقی نیفتاده است.

اوپن ای‌آی خیز بلندی برداشته تا تمام سهم بازار تکنولوژی را تسخیر کند مثلا به تازگی مدل هوش مصنوعی ویدیوساز خودش به نام هوش مصنوعی Sora را معرفی کرد که باعث شگفتی همه کاربران شده است!