همه می‌دانیم که دیتا سنترهای هوش مصنوعی چه قدر انرژی مصرف می‌کنند؛ در حدی که مسئله تامین انرژی دیتاسنترها تبدیل به یک بحران و معضل هم برای شرکت‌ها و هم برای محیط زیست شده است. اما آقای جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، ایده جالبی را مطرح می‌کند! او معتقد است انرژی هسته‌ای می‌تواند به عنوان یک منبع انرژی همیشگی برای تامین انرژی هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

ترند جدید صنعت فناوری، ترکیب انرژی هسته‌ای و هوش مصنوعی است

آقای هوانگ در مصاحبه اخیر خود با bloomberg درباره نیازهای رو به رشد محاسبات هوش مصنوعی صحبت کرد و با تاکید گفت که چقدر مهم است یک منبع انرژی «پایدار» برای این نیاز تامین شود.

هوانگ خاطرنشان کرد که انرژی هسته‌ای هم از نظر دسترسی آسان، هم هزینه پایین و هم پایدار بودن بسیار منبع خوبی برای نیازهای هوش مصنوعی است.

صحبت‌های او نشان دهنده یک ترند در صنعت تکنولوژی است،‌ ترندی که می‌گوید مصرف انرژی بسیار زیاد ابزارهای فناوری (مثل دیتا سنترهای هوش مصنوعی) یک نگرانی بزرگ برای محیط زیست است و چقدر مهم است که یک منبع انرژی پایدار جایگزین منابع فعلی شود. به این ترتیب هم هزینه این شرکت‌ها کمتر می‌شود و هم محیط زیست کمتر آسیب می‌بیند.

در دیگر خبرهای جالب مربوط به هوش مصنوعی خواندیم که صدها تپه نگاره‌ 2000 ساله با هوش مصنوعی کشف شده است! و همچنین هوش مصنوعی آنقدر پیشرفته شده که می‌تواند کپچای وبسایت‌ها را حل کند!