جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، معتقد است که تنها هوش مصنوعی می‌تواند در مقابل خطرات هوش مصنوعی بایستد!

به گفته رئیس انویدیا، هوش مصنوعی در کنار همه مزایا و فایده‌هایی که دارد، مدام اطلاعات اشتباه هم تولید می‌کند و دچار اشتباه و توهم می‌شود و تنها راه مقابله با این اشتباهات، استفاده از هوش مصنوعی علیه خودش است.

هوش مصنوعی در برابر هوش مصنوعی!

هوانگ در گردهمایی Bipartisan Policy Center واشنگتن دی سی اظهار داشت: «برای مقابله با جنبه تاریک هوش مصنوعی، به هوش مصنوعی نیاز است و دلیلش هم کاملاً واضح است؛ هوش مصنوعی با سرعت بسیار بالا داده‌های جعلی و نادرست تولید می‌کند. بنابراین به کسی (یا چیزی) با سرعت بسیار بالا نیاز خواهد بود تا آن را تشخیص داده و متوقف کند.»

هوانگ استفاده از هوش مصنوعی را با اقدامات امنیت سایبری مقایسه کرد و توضیح داد که تقریباً همه شرکت‌ها در معرض خطر هک شدن یا مورد حمله سایبری قرار گرفتن در هر زمانی هستند.

ما برای دفاع از خود به امنیت سایبری بسیار بهتری نیاز خواهیم داشت و باید هر لحظه از این تکنولوژی جلوتر باشیم. اما مگر می‌شود از هوش مصنوعی جلو زد؟‌ بله!‌ اگر از این تکنولوژی به نفع خودمان استفاده کنیم!‌

او به خصوص درباره تولید محتوای انبوه اطلاعات اشتباه و فیک نیوز در زمان انتخابات صحبت کرد و گفت برای مقابله با چنین مشکلی،‌ باید یک ابرکامپیوتر هوش مصنوعی بسازیم.

اما چنین ابرهوش مصنوعی بزرگی بسیار بسیار زیاد انرژی مصرف می‌کند که منابع فسیلی پاسخگوی آن نیستند و طبیعت هم دچار بحران می‌شود. چاره این مشکل،‌ استفاده از انرژی هسته‌ای برای تامین سوخت هوش مصنوعی است.