آیا شما هم قصد داشتید برنامه نویسی یاد بگیرید؟ خب بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید چراکه مدیرعامل انویدیا میگوید دیگر لازم نیست کسی چنین مهارتی را یاد بگیرد! جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا، بار دیگر از به آخر خط رسیدن «علم برنامه نویسی» خبر داد؛ اما این بار در مقابل تعداد خیلی زیادتری از مخاطبان.

آقای هوانگ که اخیرا در اجلاس دولت‌های جهان در دبی صحبت کرده، گفت که به نظرش هرکسی که دوست دارد وارد دنیای تکنولوژی شود (به خصوص کودکان) دیگر نباید سراغ علم برنامه نویسی بیایند! چراکه به لطف پیشرفت‌های سریع توسط هوش مصنوعی دیگر نیازی به یاد گرفتن این علم نیست.

آیا واقعا هوش مصنوعی جایگزین برنامه نویس‌ها می‌شود؟

یادگیری کدنویسی مدت‌هاست که یک مهارت حیاتی به حساب می‌آید و همیشه فکر می‌کردیم برنامه نویس‌ها هرگز بیکار نمی‌مانند. اما مدیرعامل انویدیا نظرات دیگری دارد، او می‌گوید دوران مهم بودن این علم به آخر خط خود رسیده و نیازی نیست انسان‌ها سراغ یادگرفتنش روند.

او می گوید به لطف پیشرفت‌های فراوانی که در زمینه هوش مصنوعی مولد انجام شده، دیگر نیازی نیست متخصصان جوان صدها ساعت برای یادگیری زبان های برنامه نویسی خاص صرف کنند؛ بلکه این کار را به هوش مصنوعی می‌سپرند.

او ادامه داد که: «بجای اینکه روی یادگیری برنامه نویسی زمان بگذارید، باید زمانتان به تخصص در صنایعی مانند کشاورزی، زیست شناسی، تولید و آموزش اختصاص داده شود.»

البته ایشان در ادامه گفت که منظورش این نیست که دیگر به هیچ برنامه نویسی نیاز نخواهد بود، چرا که هنوز هم به یک سری مهندسان کدنویس برای مدیریت یا آموزش هوش مصنوعی نیاز است.

نظر شما درباره اظهارات آقای هوانگ چیست و آیا به نظرتان واقعا برنامه نویسی به آخر خط رسیده است؟

هرچه که هست می‌دانیم هوش مصنوعی آنقدر در همه علوم، به خصوص علوم مربوط به تکنولوژی وارد شده که مدیر عامل های شرکت های بزرگ فناوری آمریکایی یک سرمایه گذاری بسیار کلان در زمینه ساخت ربات‌های انسان نمای مجهز به هوش مصنوعی انجام داده اند!