به نظر می‌رسد گوگل در حال کار بر روی یک نسخه پیشرفته از بارد به نام “Bard Advanced” است که از طریق اشتراک پولی Google One در دسترس خواهد بود.

توسعه دهنده اندروید Dylan Roussel در اکانت ایکس خود (توییتر سابق) اعلام کرده که بارد پیشرفته ظاهراً توسط Gemini Ultra قدرت خواهد گرفت و آپدیت خواهد شد. او بارد پیشرفته را به عنوان یک مدل زبان بزرگ و بسیار توانا با مهارت‌های ریاضی و استدلال پیشرفته توصیف کرده است.

طبق اسکرین شات‌هایی که راسل به اشتراک گذاشته، هوش مصنوعی Bard Advanced به عنوان یک مدل زبان عظیم و بسیار توانا با مهارت های پیشرفته استدلالی و مهارت های عالی ریاضی توصیف می‌شود. اگرچه احتمالا کاربران برای دسترسی به این قابلیت‌های جدید به اشتراک Google One نیاز دارند اما مشخص نیست که این کمپانی چه قیمتی برای اشتراک آن خواهد گذاشت.

بارد پولی چه امکاناتی به ما ارائه می‌دهد؟

راسل در توییت خود توضیحاتی درباره ویژگی های بارد پیشرفته ارائه داده که البته حدس‌های اوست:

ویژگی Motoko

اولین ویژگی احتمالی Google Bard که “Motoko” نامیده می‌شود، کارابرانش را قادر می‌سازد که ربات بسازند، اگرچه جزئیات بیشتری درباره این «ربات‌ها» نمی‌دانیم.

ویژگی جدید بارد “گالری” است، این ویژگی به کاربران امکان می دهد که در بین موضوعات مختلف بگردند تا ببینند با Bard چه کاری می توانند انجام دهند. ویژگی گالری احتمالاً برای کسانی طراحی شده است که با چت بات‌های هوش مصنوعی آشنا نیستند. این ویژگی به کاربر یک سری پرامپت‌های موضوعی پیشنهاد می کند تا کاربر کم کم با نحوه کار بارد آشنا شود.

ویژگی Task

ویژگی دیگر “Tasks” است اما عملکرد آن در حال حاضر یک راز است! راسل حدس می‌زند که می‌توان از آن برای مدیریت پروسه های طولانی مدت مانند تولید عکس استفاده کرد.

ویژگی Sharing & Background/Foreground

راسل همچنین یک گزینه جدید برای «اشتراک‌گذاری پس‌زمینه/پیش‌زمینه» را مشاهده کرد که کمی ساده‌تر است. به نظر می رسد که این ویژگی برای کاربران طراحی شده است تا با ایجاد یک لینک و ارسال آن به دوستانشان بتوانند پرامپت‌های خود را به اشتراک بگذارند؛ یا حتی پس زمینه و پیش زمینه بارد خود را سفارشی کنند!

ویژگی Power up

در نهایت، آخرین ویژگی Google Bard  احتمالا “Power Up”  است که مربوط به پرامپت‌های کاربر است تا کاربر بتواند خروجی بهتر و دقیق تری از بارد بگیرد. احتمالاً این ویژگی با بررسی درخواست‌های شما و ارائه نکاتی که به شما در گسترش جستجویتان کمک می کند، عمل می‌کند.

هوش مصنوعی Bard Advanced چه زمانی و با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

لازم به ذکر است که همه این قابلیت‌ها فعلاً در حد حدس و گمان است و ممکن است هیچ یک از این ویژگی‌ها به صورت عملی در دسترس قرار نگیرند! درباره هزینه اشتراک این هوش مصنوعی Bard Advanced هم هنوز چیزی نمی‌دانیم، تنها اطلاع دقیقی که داریم این است که Bard Advanced در اوایل سال 2024 وارد بازار خواهد شد.

نظر شما درباره هوش مصنوعی پیشرفته بارد چیست و آیا شما حاضر هستید برای آن هزینه کنید؟ برای ما در کامنت‌ها بنویسید.