مایکروسافت چهار قابلیت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را به طور انحصاری برای ویندوز ۱۱ طراحی کرده است که به زودی عرضه می‌شود؛ البته فقط در کامپیوترهای Copilot+!

مروری بر قابلیت‌های هوش مصنوعی در ویندوز ۱۱

در ادامه قابلیت‌های هوش مصنوعی در ویندوز ۱۱ که در blogs.windows منتشر شده را خیلی سریع برایتان نام می‌بریم:

قابلیت Click To Do: وظایف هوش مصنوعی را به منوی میانبر اضافه می‌کند. کاربر با گرفتن اسکرین‌شات و کلیک راست، می‌تواند اقداماتی مثل محو کردن پس‌زمینه یا حذف اشیاء از تصویر را انجام دهد.

قابلیت Windows Search: قابلیت جست‌وجوی توصیفی را فراهم می‌کند! یعنی می‌توانید عکسی را توصیف کنید تا برایتان پیدا کند. این ویژگی ابتدا در جست‌وجوی File Explorer فعال می‌شود و سپس گسترش می‌یابد.

قابلیت Super Resolution در Photos: این ویژگی برای افزایش کیفیت تصاویر قدیمی را تا ۸ برابر بیشتر است.

قابلیت حذف و اضافه هوشمند در Paint: در این قابلیت کاربران می‌توانند یک یا چند آیتم را در یک تصویر حذف کنند،‌ یا حتی به تصویر اضافه کنند؛‌ بدون اینکه فتوشاپ بلد باشند!‌ چون این‌کار را هوش مصنوعی انجام می‌دهد.

همچنین ویژگی Recall، که از لحظه لحظه کارهای شما اسکرین شات می‌گرفت و به‌صورت پیش‌نمایش معرفی شده بود، به دلیل نگرانی‌های امنیتی پیش‌فرض غیرفعال است.

نسخه جدید Copilot با احساسات و شخصیت بیشتر در دسترس خواهد بود و شامل Copilot Voice برای تعامل صوتی و Copilot Daily برای خلاصه روزانه اخبار و هواشناسی است.

دو ویژگی آزمایشی جدید هم برای کاربران پولی معرفی شده‌اند:

  • Copilot Vision: امکان بحث هم‌زمان در مورد محتوای وب‌سایت را فراهم می‌کند.
  • Think Deeper: برای تجزیه و تحلیل سؤالات پیچیده طراحی شده است.

این ویژگی‌ها به‌صورت تدریجی برای کاربران برنامه ویندوز اینسایدر و سپس برای عموم عرضه خواهند شد.