شرکت های مختلف تاکنون ابزارهای زیادی برای ساخت عکس با هوش مصنوعی معرفی کردند و حالا گوگل هم وارد بازی شده و با عرضه یک هوش مصنوعی تصویر ساز به نام ImageFX ما را شگفت زده کرده است!

هوش مصنوعی تصویرساز گوگل و ویژگی‌هایش

ImageFX ابزار جدید هوش مصنوعی گوگل است که افراد می‌توانند با آن پرامپت های متنی، تصویر بسازند.

هوش مصنوعی تصویر ساز گوگل

گوگل در پست وبلاگی اخیرش اعلام کرده که کاملا آگاه است چقدر خلاقیت برای کاربران ابزارهای هوش مصنوعی مهم است؛‌ به همین دلیل ویژگی منحصر به فردی به نام “expressive chips” یا همان «چیپ های توصیفی»‌ را ارائه می‌دهد. این چیپ‌ها، که در واقع مجموعه‌ای از کلیدواژه‌های پیشنهادی هستند، به کاربران امکان می‌دهند تا بیشتر، بهتر و خلاقانه تر ایده‌هایشان را به تصویر بکشند. به این معنا که یک پرامپت متنی بنویسند و تصویری دریافت کنند،‌ اما سپس با استفاده از این چیپ‌ها، تصویرشان را تغییر دهند و آنقدر این کار را کنند که به تصویر دلخواهشان برسند.

ملاحضات اخلاقی درباره ImageFX

 گوگل اعلام کرده که بسیار متعهدانه و مطابق اصول اخلاقی، تمام تکنولوژی‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی خودش را گسترش می‌دهد و سرمایه‌گذاری قابل توجهی در بخش ایمنی داده‌ها انجام داده‌اند تا از تولید محتوای نامناسب مثل محتوای خشونت‌آمیز، توهین‌آمیز یا غیراخلاقی پیشگیری کنند.

دسترسی به ImageFX چگونه است؟

ابزار ImageFX در حال حاضر رایگان است و در ایالات متحده، نیوزلند، کنیا و استرالیا در دسترس همه قرار دارد. اما فعلا فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند.