در عصر هوش مصنوعی هستیم جایی که یک سری شرکت‌های بزرگ تبدیل به مسابقه استعدادیابی شده‌‌اند و به هر قیمتی که شده نیروهای برتر در حوزه هوش مصنوعی را از رقبا می‌ربایند!

پس از اینکه دیدیدیم سه نیروی بااستعداد در حوزه هوش مصنوعی متا را ترک کردند،‌ حالا ایلان ماسک یک جابجایی در نیروهایش اعمال کرده و یک نفر از نیروهای هوش مصنوعی تسلا را ترک کرده است.

طبق گزارش The Information، آقای ایتان نایت، محقق machine learning تسلا، به xAI منتقل شده است. ماسک می‌گوید این کار پس از تلاش OpenAI برای استخدام کارکنان تسلا انجام شده و نایت یا باید به xAI می‌پیوست یا به OpenAI می‌رفت.

ناراحتی‌های قدیمی ایلان ماسک از OpenAI

ایلان ماسک می‌گوید تیم OpenAI چندین بار برای استخدام نیروهای تسلا تلاش کرده و مبالغ بالا پیشنهاد داده تا به نوعی نیروهای ویژه تیم او را بدزد. البته ظاهرا ایلان ماسک هم چندین بار چنین تلاشی کرده تا نیروهای OpenAI را به سمت خود جذب کند! به نظر می‌رسد کشمکش و دعوای بین ایلان ماسک و کمپانی OpenAI تمامی ندارد!

رقابت در عرصه استارتاپ‌ها و شرکت‌های هوش مصنوعی بسیار بالاست طوری که ایلان ماسک به دنبال جذب سرمایه بزرگ چند میلیارد دلاری برای هوش مصنوعی خودش یعنی Grok است تا بتواند بیش از پیش در مقابل رقبایش حرفی برای گفتن داشته باشد.