در تیزر تبلیغاتی جدید فیلم «من نفرت انگیز۴» ما شاهد مینیون‌های دوست‌داشتنی هستیم که با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر احمقانه‌ای می‌سازند!

در این ویدیو ما با صحنه‌های جالبی روبرو هستیم: زنانی با اندام‌های چندگانه در حال تمرین یوگا، دستانی با چندین انگشت، یا صحنه‌هایی از افرادی که به نظر می‌رسد مشغول خوردن ماکارانی نپخته هستند و تصاویری از سوارکارانی که بر اسب‌هایی بدون دست و پا سوار شده‌اند!

در پس زمینه این تصاویر، ما صدای راوی را می‌شنویم که درباره تأثیرات هوش مصنوعی بر تغییر نگرش ما به دنیای اطرافمان تأکید دارد و می‌گوید جای نگرانی نیست چون هوش مصنوعی در دستان آدم‌های امنی قرار دارد.

اما با دور شدن دوربین، حقیقت بزرگی آشکار می‌شود: می‌بینیم که تعداد خیلی زیادی مینیون در محل کارشان پشت سیستم نشسته‌اند و برایمان این تصاویر را می سازنند. یعنی اصلا هوش مصنوعی‌ در کار نیست بلکه این میلیون‌ها مینیون هستند که با زحمت فراوان، این تصاویر فریبنده را خلق می‌کنند!

به نقل از مجله people این تیزر تبلیغاتی نه تنها به نقص‌ها و مشکلات چشمگیر هوش مصنوعی و مدل‌های پیشرفته زبانی در ایجاد تصاویر اشاره دارد، بلکه با طنزی ظریف، به ساختارهای غیرواقعی و بعضاً عجیب و غریب اشاره می‌کند که گاهی اوقات توسط این فناوری‌ها تولید می‌شوند.