در دنیای ابزارهای هوش مصنوعی هرروز هیجان زده می شویم چراکه از هر کدام ابزارها و کمپانی‌ها یک خبر جالب بسیار عجیب شنیده می شود؛ گاهی هم ابزارهای مختلف باهم ترکیب می‌شوند، مثلا دیروز خبر ادغام هوش مصنوعی سورا با کوپایلوت را شنیدیم.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی سورا چیست؟

حالا خبرهایی به گوش می رسد که احتمالا ایلان ماسک، قصد دارد با صاحبان هوش مصنوعی میدجرنی به توافقی برسد که میدجرنی را به گراک بیاورد. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است ورق بازی برای چت جی‌پی‌تی کاملا برگردد.

دقیقا چه خبر است؟

ایلان ماسک در جلسه Space که به تازگی داشته از یک سری “اتفاقات جالب” صحبت کرد، او به همکاری احتمالی بین گراک (هوش مصنوعی خودش) و ابزار بسیار محبوب تصویرساز میدجرنی اشاره کرد و گفت که در حال مذاکره با مدیران میدجرنی است.

میدجرنی

میدجرنی ابزار تولید تصویر است که بین معماران، گرافیست‌ها و دیگر هنرمندان بسیار محبوب است. به نظر بسیاری از کاربران میدجرنی به نسبت Dall-E 3  عملکرد بسیار بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: میدجورنی چیست؟

گراک

گراک چت بات هوش مصنوعی ایلان ماسک است که کاربران می‌توانند از او سوال بپرسند و گراک با شوخ طبعی به آن‌ها پاسخ بدهد. نکته تمایز گراک نسبت به دیگر چت بات‌ها همین پاسخ های خلاقانه‌اش است. هوش مصنوعی Grok ادعا دارد که قادر است به هر سوالی پاسخ دهد؛ این هوش مصنوعی رایگان نیست.

نتیجه ادغام میدجرنی با گراک

ماسک اظهار داشت که اگر این قرارداد همکاری به نتیجه برسد، Midjourney در چت بات Grok ادغام می شود و کاربران می توانند محتوای بصری با کیفیتی برای پست های خود تولید کنند. یعنی کاربر با میدجرنی عکس بسازد، با گراک کپشن بنویسد و سپس در ایکس منتشر کند!