مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که به زودی روی صفحه کلید لپ تاپ‌ها یک دکمه به نام Copilot اضافه می‌کند که کاربران با فشردن آن به چت بات مایکروسافت دسترسی سریع و فوری داشته باشند. این تغییر در صفحه کلید ویندوز PC یک اتفاق بسیار برجسته و مهم در طول سه دهه اخیر است چراکه پس از سال 1994 تا به حال چنین تغییر بزرگی روی صفحه کلیدهای ویندوز اعمال نشده بود.

کوپایلوت های روی ویندوز از هوش مصنوعی اختصاصی مایکروسافت و همچنین هوش مصنوعی OpenAI (که توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود) استفاده خواهد کرد. Copilot قادر است که پس از دریافت چند کلمه از کاربر به عنوان یک “دستور” یک پاسخ متنی شبیه انسان بسازد. کاربران می‌توانند از کوپایلوت بخواهند که برایشان ایمیل بنویسد، به پرسش‌هایشان پاسخ دهد، برایشان متون را خلاصه کند، تصویر بسازد یا دستورات دیگری بدهند و او اجرا کند.

کلید کوپایلوت کجا قرار خواهد گرفت؟

مایکروسافت روی رایانه‌های شخصی با ویندوز 10، که محبوب‌ترین سیستم عامل جهان است، و همچنین ویندوز 11 دکمه ای به نام دکمه کوپایلوت اضافه می‌کنند؛ کاربران می‌توانند دکمه Windows را نگه داشته و با فشار دادن دکمه C کوپایلوت را بالا بیاورند.

سخنگوی مایکروسافت در ایمیلی به CNBC گفت، در برخی موارد، دکمه Copilot جایگزین دکمه

Menu یا دکمه کنترل سمت راست می شود. البته بعضی از رایانه‌های بزرگتر فضای کافی برای دکمه Copilot و دکمه کنترل سمت راست خواهند داشت.

پیش از این مایکروسافت اعلام کرده بود که اپلیکیشن اختصاصی کوپایلوت برای کاربران اندروید یا iOS ساخته که به رایگان در دسترس است.