یکی از ویژگی‌های اصلی هوش مصنوعی در رایانه‌های شخصی copilot+pc که در رویداد مایکروسافت به آن اشاره شد، قابلیت Recall است. قابلیتی که ادعا دارد برای تجربه کاربری بهتر ایجاد شده اما کمی ترسناک به نظر می‌رسد!

درباره قابلیت Recall

به نقل از theverge قابلیت Recall به صورت لوکال بر روی دستگاه شما اجرا می شود و هر کاری را که در رایانه خود انجام می دهید ثبت می کند. اما چرا؟ این‌کار به کاربر امکان می‌دهد هر برنامه‌ای که با آن تعامل داشته را خیلی سریع جستجو و بازیابی کند. مکالمه‌ها در برنامه‌هایی مانند Discord یا حتی اسلایدهای پاورپوینت خاصی که نیمه تمام مانده،‌ هم به سرعت در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

دامنه قابلیت Recall بسیار گسترده است، شامل ثبت همه کارهایی که در برنامه‌های مختلف انجام می‌شود، پیگیری ارتباطات در جلسات زنده، به خاطر سپردن تمام وب سایت هایی که از آنها بازدید شده و…!

قابلیت Recall روی کدام دستگاه‌ها اجرا می‌شود؟

لازم به ذکر است که قابلیت Recall روی همه رایانه‌های ویندوز 11 کار نمی‌کند. حتما نیاز به لپ تاپ‌های copilot+pc است که از تراشه‌های جدید Qualcomm Snapdragon X Elite پشتیبانی می‌کنند، که دارای واحد پردازش عصبی (NPU) مورد نیاز برای Recall هستند. همچنین حداقل فضای هارد دیسک مورد نیاز برای اجرای این قابلیت، 256 گیگابایت است.