مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است که با استارتاپ فرانسوی Mistral که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارد همکاری می‌کند. این همکاری شامل راه‌اندازی یک چت‌بات جدید به نام Le Chat می‌شود که یک رقیب جدی برای ChatGPT به شمار می‌آید.

mistral ai with microsoft

از جزییات این قرارداد چه می‌دانیم؟

در این توافق تازه بین مایکروسافت و استارتاپ Mistral، قرار است مایکروسافت مدل‌های متن‌باز و تجاری Mistral را در سرویس هوش مصنوعی Azure خود ارائه دهد. اینطور که به نظر می‌رسد مدل هوش مصنوعی این استارتاپ به نام Mistral large  یکی از جدی‌ترین رقبای چت جی‌پی‌تی ۴ خواهد بود؛‌ یعنی ماکروسافت همزمان از دو مدل هوش مصنوعی رقیب حمایت می کند!

بیشتر بخوانید: چت جی پی تی 4 چیست؟

سرمایه گذاری‌های دیگر ماکروسافت در استارتاپ‌های هوش مصنوعی

مایکروسافت که خودش هوش مصنوعی قدرتمند کوپایلوت را دارد، در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین سهام‌داران OpenAI هم است، و به طور فزاینده‌ای در هوش مصنوعی های متن‌باز سرمایه‌گذاری می‌کند و همکاری‌هایی را با شرکت‌های دیگر از جمله متا برای توسعه مدل زبانی بزرگ LlaMA پیش‌برده است.

درباره مدل Mistral Large

مدل  Mistral Large، که از ۳۲ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و به چندین زبان اروپایی مسلط است، برای انجام وظایف پیچیده و تخصصی طراحی شده است. این مدل از طریق رابط برنامه نویسی  پولی (API) در دسترس است و قیمتی رقابتی در مقایسه با GPT-4 ارائه می‌دهد.

نظر شما درباره این هوش مصنوعی های مختلف چیست و کدامشان برای شما کاربردی تر بوده؟