مایکروسافت بدون هیچ توضیحی تصمیم گرفت که نام نسخه‌های iOS و اندروید خود را به Microsoft Edge: AI Browser تغییر دهد تا بیش از پیش به نقش هوش مصنوعی در مرورگرش تاکید کند.

به تازگی مایکروسافت نسخه موبایلی Copilot را آپدیت کرده بود و در دسترس همه کاربرانش قرار داده بود تا هوش مصنوعی خودش را تبلیغ کند، و حالا می‌بینیم که در اقدامی جدید نام مرورگرش را هم در همین راستا تغییر داده است.

مایکروسافت نام مرورگر وب Microsoft Edge خود را برای اندروید و iOS  را تغییر داده و از حالا “مرورگر هوش مصنوعی” نامیده می‌شود.

مایکروسافت هنوز این تغییر نام را اعلام نکرده و دلیلش را هم توضیح نداده. اما احتمالا دلیل اینکار ادغام هوش مصنوعی با محصولات مایکروسافت است.

اهمیت مرورگر Edge برای کاربران

Microsoft Edge محبوب ترین مرورگرِ روی دستگاه‌های تلفن همراه نیست. بخشی از آن از این واقعیت ناشی می‌شود که گوگل و اپل پلتفرم‌های موبایلی را کنترل می‌کنند و جای تعجب نیست که کروم و سافاری بر این پلتفرم ها حکمرانی کنند.

مایکروسافت اج بیش از 50 میلیون دانلود در اندروید و امتیاز 4.6 را از کاربران گرفته. در عین حال اپ استور اپل آمار دانلود را به ما نشان نمی‌دهد اما Edge را با امتیاز 4.7 فهرست کرده است.

جالب است که ببینیم آیا تغییر نام، نصب مایکروسافت اج را در هر یک از پلتفرم‌ها افزایش می‌دهد یا خیر. به نظر می رسد واکنش های اولیه خیلی جالب نباشند. تغییر نام ممکن است برخی از کاربران را گیج کند، زیرا نسخه دسکتاپ هنوز فقط با عنوان Microsoft Edge شناخته می شود.

تغییر نام به Microsoft Edge: AI Browser یک ترفند مارکتینگی است. ممکن است توجه کاربرانی را که به دنبال هوش مصنوعی در فروشگاه های برنامه هستند جلب کند.

همچنین مایکروسافت در نظر دارد  یک دکمه اضافه روی صفحه کلید اضافه کند.